۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۱۴
کد خبر: 82538796
T T
۰ نفر
تقدير و تشكر از مشاركت بي نظير ايرانيان مقيم انگلستان در انتخابات

لندن - ايرنا - سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن روز شنبه در بيانيه اي ضمن تقدير و تشكر از مشاركت بي نظير ايرانيان مقيم انگليس در انتخابات، انتخاب مجدد حسن روحاني، رئيس جمهور منتخب ملت ايران را به ايشان و همه ملت ايران تبريك گفت.

به گزارش ايرنا، در اين بيانيه آمده است: ايرانيان مقيم بريتانيا روز گذشته با حضور پرشكوه و گسترده خود در انتخابات رياست جمهوري كشورمان بار ديگر ايمان و عشق به ميهن خود و مشاركت موثر در تعيين سرنوشت و مسير سياسي كشور خود را در اوج كمال نشان دادند، حضوري بي نظير و شايسته تقدير كه در برهه اي مهم از تاريخ اين ميهن مقدس اتفاق مي افتد تا همه كساني كه ناظر رفتار اين ملت بزرگ هستند را به تحسين وادارد.
بي شك اين حركت بزرگ دست اندركاران خدمتگزار اين كشور را براي راهي را كه شروع كرده اند بيشتر دلگرم مي سازد، طي مسير سياسي براي تعالي كشور و افز­ايش احترام بين المللي ايران را تقويت مي نما­يد و دشمنان اين آب و خاك را دچار ياس و نااميدي مي كند. راه دشوار رشد و توسعه اين ملت فرهيخته و متمدن هيچ گاه خالي از مشكلات نبوده است.
مشاركت بي نظير روز گذشته ايرانيان در همه جاي جهان در پاي صندوق هاي راي بويژه ايرانيان ارجمند مقيم بريتانيا كه منشاء آن چيزي جز عشق و علاقه ملي به سرنوشت كشور نيست تكليف و مسؤليت خدمتگذاران اين ملت را دوچندان نمود تا تمام همت خود را براي افزايش عزت و عظمت اين مردم كه شايسته بهترين جايگاه در جهان و شايسته ايران مقتد­ر، محترم و امن هستند، جزم كنند و با حمايت مردم منافع ملي را در جهان پرآشوب كنوني حفظ و صيانت نمايند.
ضمن تشكر از قادر متعال كه توفيق خدمت به ايرانيان مقيم بريتانيا را به سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن عنايت نموده است، به اين وسيله از حضور پرشكوه، شاداب، آرام و بي نظير جامعه فرهيخته ايراني مقيم تقد­ير و تشكر مي نمايد و به اطلاع مي رساند كه اعضاي اين سفارت طي روزها و هفته هاي گذ­شته تمام همت و تلاش خود را براي فراهم آو­ردن مقدمات برگزاري سالم و حضور گسترده و تاثير گذار ايرانيان در اين انتخابات صرف كردند. همكاران ما شب گذشته تا ساعت سه نيمه شب در حال شمارش آر­اء و انجام مراحل ادا­ري انتخابات بودند و پس از اطمينان از صيانت و ثبت و درج تك تك آراء هم ميهنان در شمارش آراء، نتايج نهايي انتخابات در كل انگلستان را به ستاد مركزي انتخابات در وزارت امور خارجه اطلاع دادند تا مطا­بق قانون انتخابات، متعاقبا از طريق وزارت كشور اعلام گردد.
اين سفارت انتخاب مجدد آقاي دكتر روحاني، رئيس جمهور منتخب ملت ايران را به ايشان و به همه ملت ايران و بويژه ايرانيان مقيم بريتانيا تبريك و تهنيت گفته و اعلام مي دارد با درك اهميت اين حمايت ارزشمند ملي، سفارت ايران از همين امروز با روحيه اي مضاعف تلاش بي وقفه و جدي خود براي تضمين استمرار خدمت رساني به ايرانيان و تقويت منافع ملي را با عزمي راسخ و با اتكا به خداوند متعال و حمايت عظيم ملت ايران ادامه خواهد داد و در اين راه كماكان دست خود را خاضعانه بسوي شما عزيزان براي حمايت و مساعدت لازم به همكاران دراز مي كند.
هميشه ايران و سرافراز باد تمامي ايرانيان
اروپام**5**1552/انتشاردهنده: قاسم شريعتي

سرخط اخبار جهان