۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۱۰
کد خبر: 82537028
T T
۰ نفر

درخشش ملت ؛

نمايشي عظيم به روي صحنه رفت

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۱۰
کد خبر: 82537028
نمايشي عظيم به روي صحنه رفت

زنجان - ايرنا - نمايش عظيمي امروز در ايران به روي صحنه رفت كه نقش اول اين نمايش تك تك مردم غيور ايران هستند.

به گزارش ايرنا، امروز ايرانيان در جهان، همزمان با آغاز نخستين ساعات انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا نمايشي عظيمي از دمكراسي، وحدت و پايبندي به نظام جمهوري اسلامي ايران را در داخل و خارج از كشور به نمايش گذاشتند.
اين نمايش زنان و مردان ايراني در پاي صندوق هاي راي برگرفته از دل، عرق به كشور و پاسداشت خون شهداي ايران اسلامي است.
** راي دادن را وظيفه شرعي و ديني خود مي دانم
يك زن 61 ساله در پاي صندوق راي مي گويد: خون شهدايي كه به پاي انقلاب و ايران ريخته شده مرا وادار به حضور در انتخابات كرده است.
بهجت مهدوي نيا اظهار مي كند: خوشحالم در كشوري هستم كه مي توانم با راي خودم در سرنوشت سياسي كشور سهيم و بتوانم نظري در انتخاب رئيس جمهوري داشته باشم.
اين شهروند زنجاني اظهار كرد: تا زمانيكه نفس دارم در همه انتخابات شركت خواهم كرد و از زنجاني هايي كه تاكنون راي نداده اند مي خواهم در اين انتخابات سرنوشت ساز سهيم باشند.
يكي ديگر از شهروندان گفت: با توجه به اينكه در انتخاب نامزد مورد نظرم مردد بودم با راهنمايي هاي اعضاي خانواده تشويق به حضور در پاي صندوق راي شدم.
ثريا آقابابايي اضافه كرد: از ظهر به بعد 2 دفعه به شعبه فعلي انتخابات مراجعه كرده ام و با توجه به شلوغي و ازدحام بيشتر جمعيت برگشتم و مجدد با همين صحنه مواجه شدم كه بايد در نوبت راي گيري منتظر باشم.
وي تاكيد مي كند: با اينكه در انتخابات شركت كرده ام احساس غرور دارم كه راي و نظر من هم در كشور اهميت داشته و سرنوشت ساز است.
آقابابايي از همه شهروندان خواست راي خود را به آخرين لحظات راي گيري موكول نكنند و در هيمن ساعات پاي صندوق هاي راي بيايند چرا كه با وجود ازدحام جمعيت بايد چند ساعتي منتظر باشند.
به گزارش ايرنا ، 926 شعبه اخذ راي ثابت و سيار براي انتخابات 29 ارديبهشت در استان زنجان پيش بيني شده و 20 هزار نفر عوامل اجرايي و نظارتي نيز عهده دار برگزاري اين رويداد مهم هستند.
از جمعيت يك ميليون و 57 هزار نفري استان، 769 هزار و 784 نفر در استان واجد شرايط شركت در انتخابات هستند و اين ميزان بيش از 72 درصد جمعيت استان را شامل مي شود كه 17 هزار و 850 نفر آنان راي اولي مي باشند.
انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا از ساعت 8 صبح با دستور وزير كشور همزمان با سراسر كشور در استان تهران آغاز شده است.
7325/8068
خبرنگار:حديث ابوالحسني** انتشاردهنده: اسماعيل جهانبخش