۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82535015
T T
۰ نفر

كویت تسلیحات جدید هوایی از آمریكا می‌خرد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82535015
كویت تسلیحات جدید هوایی از آمریكا می‌خرد

تهران - ایرنا - دولت كویت در راستای تلاش برای تقویت توانمندی های نظامی نیروهای هوایی این كشور، تسلیحات جدید هوایی از آمریكا خریداری می كند.

به گزارش روز پنجشنبه نشریه الرای، مجری این طرح كمپانی 'لاكهید مارتین ' آمریكا است و كویت به موجب قرارداد امضا شده، سامانه موشكی جدید 'سنایپر' را برای استفاده از آن در جنگنده های 'هورنت' خریداری خواهد كرد .
این گام كویت همزمان با دیگر كشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در آستانه سفر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا به منطقه انجام می شود.
همزمان خالد جارالله معاون وزیر امور خارجه كویت در گفت وگو با خبرنگاران همكاری های نظامی كشورش با آمریكا را راهبردی خواند و گفت: كویت از زمان جنگ دوم خلیح فارس و آزاد سازی این كشور از نیروهای رژیم سابق بعث عراق، تا به امروز، سلاح هایی به ارزش 25 میلیارد دلار از آمریكا خریداری كرده و مذاكره بر سر نهایی كردن قرارداد 11 میلیارد دلاری ادامه دارد .
این مقام مسئول كویتی همچنین افزود: نیاز به سلاح های جدید یك امر قطعی است و كویت به خرید هواپیماهای جنگی 'یوروفایتر' از ایتالیا نیز ادامه خواهد داد و با توجه به تحولات پیچیده منطقه و لزوم آماده باش نیروهای امنیتی كویت برای مقابله با چالش ها، این سلاح ها خریداری می شود.
این كشور همچنین چندی پیش طی قراردادی نظامی چند بالگرد نظامی فرانسوی خریداری كرد.
كویت اعلام كرده كه این قرارداد شامل خرید 24 فروند بالگرد سنگین از نوع كاراكال از فرانسه می باشد.
دولت فرانسه از بالگردهای كاراكال برای حمل و نقل نیروهای ویژه نظامی استفاده می كند.
كویت همچنین در نظر دارد از فرانسه خودروهای زرهی و قایق های گشت دریایی به ارزش یك و نیم میلیارد یورو خریداری كند. با این وجود حجم خرید تسلیحاتی كویت از برخی كشورها در حوزه خلیج فارس همچون عربستان و امارات متحده عربی كمتر است.
خاورم*320**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر