هادی زارع پور سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت كه البته در این مدت و از تاریخ 17 اردیبهشت سال جاری پس از بیانات و توصیه های حكیمانه رهبر فرزانه انقلاب در جمع معلمان در خصوص برخی ایرادات نسبت به این سند، دولتمردان یازدهم به طور مرتب به برخی شبهات به وجود آمده پاسخ مناسب را ارائه داده اند.
وی با اشاره به دامن زدن برخی ها نسبت به ایجاد شایعات و فضاسازی های بی مورد كه به جای نقد دلسوزانه، این مهم را دستمایه ای برای تخریب علیه دولت و خدشه به اعتبار وزارت آموزش و پرورش قرار داده اند، با تشریح و تبیین جزئیات «سند چارچوب اقدام آموزشی 2030» گفت كه نه تنها ایران بلكه هیچ كشوری آن را امضا نكرده است.
زارع پور یادآور شد: سند آموزشی 2030 به مثابه و در زمره پیمان نامه های بین المللی نیست كه نیازمند به تایید مجالس كشورها باشد و هیچ گونه جنبه الزام آوری برای عملیاتی كردن آن نیز وجود ندارد.
مدیركل آموزش و پروش كهگیلویه و بویراحمد گفت: این سند بر اساس یك چارچوب عمل در كشورها محسوب می شود كه نحوه اجرا و عملیاتی شدن آن مطابق با ساختار ملی و ارزش ها و فرهنگ های حاكم بر هر كشور خواهد بود.
وی ادامه داد كه چارچوب اقدام آموزش 2030 در امتداد برنامه «آموزش برای همه» قرار دارد كه سابقه اجرای آن به سال 1990 برمی گردد و برنامه «آموزش برای همه» در سال های 2000 تا 2015 اجرا كه كشور جمهوری اسلامی نیز به دلیل دستاوردهای موفقی كه در ارتباط با برخی از شاخص های آن داشت، مورد تقدیر جهانیان قرار گرفت.
جنبش جهانی«آموزش برای همه» از1990میلادی (1369) با هماهنگی و همكاری پنج سازمان بین المللی یونسكو، برنامه عمران سازمان ملل، یونیسف، بانك جهانی و صندوق جمعیت سازمان ملل در تایلند بنیان گذاری شده است.
بیانیه اینچئون در گردهمایی جهانی آموزش در تاریخ 19 تا 22 می 2015میلادی (برابر با 31 اردیبهشت تا 2خرداد 1394) در كره جنوبی با توافق جامعه جهانی در موضوع «آموزش» تدوین و تصویب شد.
این بیانیه، چشم انداز آموزش جهان را در 15 سال آینده به تصویر می كشد و كشورها را تشویق می كند تا فرصت های آموزشی فراگیر و برابر، با كیفیت و یادگیری مادام العمر را برای همگان فراهم كنند.
مدیركل آموزش و پرورش كهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت كه در آن زمان نیز وزیر وقت آموزش و پرورش كشورمان در راس هیاتی از دستگاه و سازمان های مختلف از جمله كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت خارجه در این اجلاس حضور یافتند.
زارع پور گفت كه باتوجه به برخی ملاحظات و حساسیت های موجود در سند نیز هیات شركت كننده كشورمان «تفحظ رسمی» جمهوری اسلامی ایران نسبت به كل سند را ارائه و توسط وزیر وقت آموزش و پرورش نیز قرائت شد.
وی تصریح كرد كه بر اساس بخشی از متن این تفحظ ارائه شده توسط هیات اعزامی كشورمان، جمهوری اسلامی ایران خود را نسبت به بخشی از محورها و مفاد این سند چارچوب اقدام آموزش 2030 كه به هر نحوی در تعارض با اسناد بالادستی، قوانین، مقررات ،اولویت ها و آرمان های ملی و همچنین باورها و مفاهیم و ارزش های دینی و اسلامی مغایرت داشته باشد متعهد نمی داند.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشكی
3016/8005
مدیر كل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد:
دغدغه های رهبری در اجرای سند2030مورد تاكید دولت تدبیر و امید است
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۰۵
کد خبر:
82532763
یاسوج- ایرنا- مدیركل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد گفت كه مردم به شایعه سازی ها و برخی ابهامات در مورد سند چارچوب اقدام آموزش 2030 توجه نكنند و دولت تدبیر و امید خود را موظف و متعهد به رفع دغدغه های دلسوزانه و حساسیت های رهبر معظم انقلاب در این سند آموزشی می داند.