۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۴۳
کد خبر: 82528184
T T
۰ نفر
بازديد اعضاي انجمن آسيايي از باغ موزه‌ گياهان دارويي شهرك دارويي بركت

كرج - ايرنا- اعضاي انجمن آسيايي پارك‌هاي علم و فناوري از باغ موزه‌ گياهان دارويي شهرك دارويي منطقه كردان استان البرز ديدن كردند.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي بنياد بركت، شهرك صنعتي دارويي بركت اولين شهرك صنعتي دارويي در كشور در60 كيلومتري تهران و در منطقه كردان استان البرز است .
آينده نگاري در خصوص فناوري هاي داروسازي در جهان، تحليل 10 سال گذشته و پيش بيني 10 سال آينده وضعيت مصرف دارو در ايران، مطالعه گسترده بر اساس ويژگيهاي جمعيتي در كشور به ويژه وضعيت سالمندي در 10 سال آينده و بيماريهاي موجود بويژه در عرصه بيماريهاي غير واگيردار و بيماريهاي نوپديد و بازپديد كه به پيامد آن سالانه بيش از هزاران ميليارد ريال صرف واردات دارو به كشور مي گردد، شركت دارويي بركت را بر آن داشت تا مبادرت به احداث اين شهرك صنعتي دارويي در60 كيلومتري تهران و در منطقه كردان استان البرز كند.
اعضاي انجمن آسيايي پارك‌هاي علم و فناوري 20 ارديبهشت ماه، با حضور در شهرك دارويي بركت از باغ موزه‌ي گياهان دارويي مستقر در اين شهرك بازديد كردند.
باغ موزه‌ گياهان دارويي، فضايي براي معرفي و شناساندن و ارايه‌ دستاوردهاي مربوط به پزشكي و گياهان دارويي در ايران است. در اين موزه، راه‌ها و شيوه‌هاي مختلفي به كار گرفته شده است تا تنوع، تكثر، فوايد و ويژگي‌هاي گياهان دارويي در ايران، تاريخ مطالعه و تحقيق درباره‌ گياهان دارويي، تاريخ پزشكي ايران و ظرفيت‌هاي گياهان دارويي ايراني و همچنين طب سنتي براي حركت‌هاي علمي پيش رو به مخاطب معرفي شود.
به همين منظور، بخش‌هاي مختلفي همچون تايم‌لاين، پزشكان، بيمارستان‌ها، ابزار كوچك، اتاق نمايش، كتابخانه، ابزار بزرگ، رايحه‌ها و گياهان دارويي ايجاد شده است.
در طراحي باغ ايراني و باغ موزه‌ گياهان دارويي از الگوهاي كلي طراحي باغ‌هاي ايراني استفاده شده است، به‌طوري كه كوشك ساختمان همان بخش اداري آن است و كرت‌هاي پرگل مجموعه يادآور خيابان‌هاي باغ‌هاي ايراني است.
1596 / انتشاردهنده: عباسعلي نقي يان
۰ نفر