۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82522948
T T
۰ نفر

حضور فراجناحي بسيج در انتخابات و كمك به مشاركت حداكثري

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82522948
حضور فراجناحي بسيج در انتخابات و كمك به مشاركت حداكثري

تهران - ايرنا - بسيج مستضعفين به عنوان نهادي مردمي و فراجناحي در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي شهر و روستا براي حضور مردم پاي صندوق هاي راي و مشاركت حداكثري آنها در تعيين سرنوشت كشور، تلاش مي كند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ايرنا، رييس سازمان بسيج مستضعفين درباره نقش بسيجيان در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي شهرو روستا در پاسخ به سوال ايرنا گفت كه بسيج به فضاي آرام براي حضور حداكثري مردم درانتخابات جمهوري اسلامي ايران كمك مي كند.
پيش از اين سردار پاسدار غلامحسين غيب پرور در ديدار با مسئولان و كاركنان اين سازمان تاكيد كرده بود كه سپاه و بسيج نبايد در انتخابات هزينه هيچ جناحي شوند و بايد شاخص ها به صورتي به مردم معرفي شود كه انتخاب اصلح و درست براي همگان ميسر شود.

** بسيج مردم را به حضور حداكثري دعوت مي كند
حجت الاسلام امير شاهاني نماينده ولي‌فقيه در بسيج اقشار و متخصصين يكشنبه گذشته در گردهمايي بسيح اقشار، به نقش بسيج در تقويت ويژگي‌هاي اخلاقي اشاره كرد و گفت: بسيج و سپاه در امر انتخابات دخالت نمي‌كنند اما مردم را به حضور حداكثري فرامي‌خوانند.
اين مقام مسئول، انتخابات شوراي اسلامي و رياست جمهوري را مساله مهمي دانست و افزود: بسيج و سپاه مردم را به حضور حداكثري فرامي‌خوانند چرا كه حضور مردم قدرت و استحكام ملي ايجاد مي‌كند.
نماينده ولي‌فقيه در بسيج اقشار و متخصصين با بيان اينكه شركت در انتخابات هم حق و هم تكليف است، گفت: اين حق از نوع حق حيات و تعيين كننده سرنوشت است چرا كه حفظ نظام واجب تلقي مي‌شود و به لوازم احتياج دارد كه انتخابات از لوازم آن است.
شاهاني با اشاره به اينكه حضور مردم بعد ازانقلاب اسلامي همواره در انتخابات كشور از مرز 50 درصد فراتر رفته است، آن را موجب افتخار نظام و كشور دانست و بر استمرار آن تأكيد كرد.

**امنيت حداكثري انتخابات وظيفه نيروهاي مسلح است
سردار سرلشكر باقري رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح نيز طي روزهاي گذشته بر اهميت نقش نيروهاي مسلح در برگزاري انتخابات پرشور و دشمن‌شكن تأكيد كرد و گفت: به ياري خداوند، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي با فراهم‌سازي تمام تمهيدات لازم به وظايف ذاتي خود در تأمين امنيت حداكثري براي برگزاري انتخابات حساس رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا مانند هميشه به شايستگي عمل خواهند كرد.
وي معتقد است كه ارتقاي آمادگي‌ها و ظرفيت‌هاي دفاعي، حفظ شرايط مقابله سريع با تهديدات و تعميق اشراف اطلاعاتي بر تحركات دشمن از اولويت‌هاي نيروهاي مسلح است و سپاه كاملا تابع تدابير حضرت امام (ره) و رهبري معظم انقلاب و قانون گرا بوده و هيچ گونه دخالتي در انتخابات نداشته و نخواهد داشت.
باقري، انتخابات 29 ارديبهشت ماه 96 را يك رخداد بزرگ و حساس براي كشور قلمداد و نقش حضور يكپارچه مردم پاي صندوق‌هاي رأي را براي نظام و مملكت اسلامي امنيت‌زا قلمداد و تصريح كرد: بي‌ترديد حضور حداكثري و حماسي مردم ايران در انتخابات به مثابه نماد ارتباط و همبستگي مردم با نظام، وحدت، عزم و هوشمندي ملي در ادامه راه امام(ره) و شهيدان گرانقدر و آرمان‌هاي انقلاب و نيزدرك بالاي آنان از وضعيت انقلاب در حوزه داخلي و بين‌المللي را به رخ دشمنان خواهد كشيد و بار ديگر جلوه‌اي ماندگار و درس‌آموز از مردم‌سالاري ديني و دخالت رأي و خواست ملت ايران در تعيين سرنوشت كشور را به نمايش مي‌گذارد.

** سپاه در انتخابات دخالت نكرده و نخواهد كرد
حجت‌الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به رسانه ها اعلام كرد: سپاه كاملا تابع تدابير حضرت امام (ره) و رهبري معظم انقلاب و قانون گرا بوده و هيچگونه دخالتي در انتخابات نداشته و نخواهد داشت.
وي افزود: واقعيت اين است كه سپاه يك نهاد انقلابي است كه با همه وجود متكي به مباني و اصول بوده و به عبارت ديگر سپاه يك نهاد ارزش‌گراي فراحزبي است و دفاع از مباني و اصول مورد تأكيد حضرت امام و رهبري جزء وظايف ذاتي سپاه و بسيج بوده و تكيه بر معيارها و شاخصه هاي ديني در گفتار و رفتار جزو خصائص زيربنايي يك نهاد انقلابي است.
پيش از اين نيز داود گودرزي مسئول سازمان بسيج دانشجويي در جمع دانشجويان اعلام كرد كه بسيج دانشجويي در انتخابات از هيچ فرد و جرياني حمايت نمي‌كند.
وي گفت: با صراحت اعلام مي كنيم كه در انتخابات از هيچ گروه، فرد و جرياني حمايت نمي كنيم و اينگونه نيست كه بسيج دانشجويي را پاي يك فردي و يا يك گروهي بياوريم.

** بسيج در انتخابات رياست جمهوري نقش بصيرت افزايي دارد
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس بسيج و سپاه نيز گفت: بسيج در انتخابات رياست جمهوري فقط نقش بصيرت افزايي و روشنگري دارد.
سردار پاسدار احمد حق طلب با بيان اينكه بسيج بايد مردم را به سوي دفاع از ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي سوق دهد و اين از بزرگ ترين وظايف بسيج به شمار مي‌رود، اظهاركرد: بسيج در انتخابات رياست جمهوري فقط نقش بصيرت افزايي و روشنگري دارد.
به گزارش ايرنا، حضور حداكثري مردم با بصيرت ايران اسلامي در انتخابات، تمامي توطئه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي دشمنان عليه ملت ايران را خنثي و عمليات رواني دشمنان كه در سال هاي اخير متمركز بر خارج كردن ملت ايران از گردونه تحولات كشور است را بي نتيجه مي گذارد.
از سوي ديگر حفظ وحدت و آرامش در جامعه، زمينه مشاركت گسترده مردم در انتخابات مهم رياست جمهوري دوازدهم را فراهم مي كند؛ بنابراين، همه نامزدها و حاميان آنان براي وحدت و شور آفريني مسئوليت مشتركي دارند.
گروه هاي سياسي به خوبي مي دانند كه وحدت آنها در جلب اعتماد مردم و تشويق آنان براي مشاركت بيشتر در انتخابات نقش تعيين كننده اي دارد. اگر چه اختلاف نظر درميان جريانات سياسي امري عادي است ولي همه معتقد به قانون اساسي درخط اصلي انقلاب هستند كه همانا حفظ نظام جمهوري اسلامي است.
شرط تحقق اهداف عالي انقلاب اسلامي و ادامه حركت رو به رشد آن، مرهون همراهي مردم است كه اين همراهي، به شكل قابل توجهي متاثر از وحدت نيروهاي فعال سياسي معتقد به قانون اساسي و ارزش هاي ديني و انقلابي بوده و تصميم و اراده جمعي براي اداره امور كشور نيز با همين نگاه قابل تبيين و اجراست.
انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري، همزمان با پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نخستين ميان دوره اي مجلس دهم شوراي اسلامي روز جمعه 29 ارديبهشت ماه 1396 در كشور برگزار مي شود.
اجتمام**1095**1021
گزارشگر: رضا رضائي مجد** انتشار: حسين نوروزيان

*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

سرخط اخبار سیاست