۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲
کد خبر: 82522500
T T
۰ نفر

تحليف كارآموزان وكلاي دادگستري اصفهان برگزار شد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲
کد خبر: 82522500
تحليف كارآموزان وكلاي دادگستري اصفهان برگزار شد

اصفهان - ايرنا - مراسم سي و ششمين دوره تحليف كارآموزان وكلاي دادگستري اصفهان دوشنبه شب در تالار آزادي اين شهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه با حضور مسئولان كانون وكلاي كشور و استان، مسئولان دستگاه قضايي استان و خانواده هاي كارآموزان برگزار شد، 73 نفر از قبول شدگان با قرائت سوگندنامه، پروانه وكالت دريافت كردند.
رئيس كميسيون كار آموزان كانون وكلاي دادگستري استان اصفهان در اين مراسم گفت: در اين دوره آموزشي 79 نفر از فارغ التحصيلان رشته حقوق شركت كردند كه 73 نفر آنها با كسب امتيازهاي لازم، مجوز دريافت پروانه وكالت را دريافت كنند.
' محمد جعفري فشاركي '، هدف كميسيون كارآموزي كانون وكلاي دادگستري اصفهان را كاربردي شدن فارغ التحصيلان دانشگاه در رشته حقوق در مقطع كارشناسي اعلام كرد و افزود: فارغ التحصيلان اين دوره آموزشي نبايد احساس كنند كه براي وكالت از كسب دانش اين رشته بي نياز شده اند.
وي بااشاره به اينكه اشتباهات يك وكيل، به پاي وكالت نوشته مي شود، از وكلاي جوان كه بتازگي موفق به دريافت پروانه وكالت شده اند، خواست با عمل و فعاليت درست و صحيح در زمينه وكالت، پاسدار جايگاه شريف وكالت باشند.
نايب رئيس كانون وكلاي دادگستري استان اصفهان نيز با بيان اينكه وكيل با ورود به حرفه وكالت ، شرافت را بين خود و خدا به وديعه گذاشته است، گفت: وكالت، برقراري عدالت و امنيت در جامعه است.
حسن صرام افزود: به دليل وجود قوانين زياد در جوامع و تنوع اين قوانين، دانستن و فراگيري همه اين قوانين براي يك فرد ميسر نيست و براي جلوگيري از مشكلات و برقراري روابط صحيح در جامعه، قانونگذار داشتن وكيل حمايت گر را حق قانوني شهروندان دانسته است.
عضو كميسيون حقوقي و قوانين اتحاديه كانون وكلاي دادگستري كشور هم رسالت وكيل را بزرگ و خطير دانست و گفت: وكلا و قضات در پي برقراري عدالت در جامعه هستند.
محمود كاشاني ادامه داد: دادرسي عادلانه در سازمان ملل به رسميت شناخته شده است و بر اين اساس همه انسان ها بايد زير پرچم دادرسي عادلانه زندگي كنند.
وي افزود: سازمان ملل متحد، دادرسي عادلانه را تكليف همه دولت ها و حكومت ها دانسته است و اين عهدنامه بين المللي در سال 54 به تصويب شوراي ملي و مجلس سنا رسيد.
عضو كميسيون حقوقي و قوانين اتحاديه كانون وكلاي دادگستري كشور، افزود: پس از انقلاب نيز جمهوري اسلامي ايران پايبندي خود به اين عهدنامه بين المللي را اعلام كرده و در قانون اساسي، برخورداري از وكيل دادگستري را از حقوق ملت دانسته است.
وي اضافه كرد: وكلاي دادگستري بايد از حاكميت قانون دفاع كنند و قوانيني كه از زير پا گذاشتن قوانين جلوگيري كنند.
كاشاني تصريح كرد: زير پاگذاشتن قوانين، مشكلات زيادي را براي جامعه بوجود مي آورد و بايد كوشيد فعاليت ها و اقدام ها در زمينه ها و بخش هاي مختلف كشور در چارچوب قانون و براساس قانون انجام شوند.
در اين مراسم همچنين كانون وكلاي دادگستري استان اصفهان دو تفاهمنامه همكاري با ' بهزيستي' و ' كميته امداد امام خميني' (ره) منعقد شد.
براساس اين تفاهمنامه ها كانون وكلاي اصفهان، وكلاي معاضدتي را براي پيگيري امور حقوقي مربوط به افراد نيازمند، كودكان بي سرپرست و بي هويت، كودك آزاري، همسرآزاري و طلاق در اختيار كميته امداد امام (ره) و بهزيستي استان قرار مي دهد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها