۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
کد خبر: 82504260
T T
۰ نفر

اجراي 18 طرح پژوهشي مشترك ميان ايران و روسيه

۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
کد خبر: 82504260
اجراي 18 طرح پژوهشي مشترك ميان ايران و روسيه

تهران-ايرنا-نشست بررسي و تصميم گيري در مورد طرح هاي پژوهشي مشترك ايران و روسيه با حضور رييس بنياد پژوهش هاي بنيادين روسيه (RFBR) و رييس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمي برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمي ايرنا از روابط عمومي و اطلاع‌رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، نشست بررسي و تصميم گيري در مورد طرح¬هاي پژوهشي مشترك ايران و روسيه در راستاي تفاهم نامه مشترك ميان بنياد علم دو كشور در محل صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمي برگزار شد.
نصرت الله ضرغام رييس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمي (بنياد ملي علم ايران) در اين نشست با ابراز خرسندي از گسترش سطح همكاري و افزايش تعداد طرح هاي پژوهشي مورد حمايت از 12 طرح به 18 طرح، از حضور يك روزه نمايندگان بنياد پژوهش بنيادين روسيه تقدير كرده و آن را نشانه تعهد به همكاري مشترك دانست.
ضرغام در ادامه خواستار افزايش زمينه هاي همكاري به ويژه در زمينه برگزاري كارگاه هاي مشترك تعيين اولويت هاي منطقه اي و بررسي چهارچوب طرح هاي چند جانبه مشترك شد.
پروفسور Panchenko رئيس بنياد پژوهش هاي بنيادين روسيه (RFBR) سرعت در اطلاع‌رساني و انتشار دومين فراخوان حمايت از رساله هاي دكترا و در نهايت نتيجه همكاري مشترك ميان دو بنياد را ستودني و تعدادبالاي طرح‌هاي دريافتي را نقطه عطف همكاري ايران و روسيه دانست.
رئيس بنياد پژوهش هاي بنيادين روسيه همچنين نقطه قوت همكاري مشترك ايران و روسيه را مشاركت بالاي دو دانشگاه لومونوسوف مسكو و سنپيترزبورگ دانسته و اين امر را نويد بخش همكاري هاي بيشتر ميان دانشجويان و اساتيد ايران و روسيه دانست.
در پايان اين نشست طرفين ضمن امضاي متمم، برنامه اجراي 18 طرح مورد حمايت براي سال 2016-2017 را نهايي و بر ادامه همكاري در سطوح گسترده تر تاكيد كردند.
علمي**1023**1440
تنظيم كننده:ابوالقاسم تيموري**انتشار: گلشن
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش