۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82500050
T T
۰ نفر
ديدار رئيس كميته توسعه گردشگري تاتارستان با مديركل ميراث فرهنگي خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- رئيس كميته توسعه گردشگري جمهوري تاتارستان با مديركل ميراث فرهنگي خراسان رضوي و اصحاب گردشگري اين استان در محل بناي تاريخي آرامگاه نادري در مشهد ديدار كرد.

اداره كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي روز پنجشنبه گزارش داد: سرگي ايوانف رئيس كميته توسعه گردشگري جمهوري تاتارستان در حاشيه بازديد از بناي تاريخي موزه و آرامگاه نادري و آرامگاه كلنل پسيان با با مديركل ميراث فرهنگي و شماري از اصحاب گردشگري، روساي اتحاديه ها، هتلداران، دفاتر خدماتي و راهنمايان گردشگري خراسان رضوي گفت و گو كرد.
ايوانف در اين ديدار با اظهار اميدواري از اينكه به زودي پرواز قازان - تهران راه اندازي شود گفت: در تاتارستان 100 آژانس مسافربري فعال وجود دارد و هزينه سفر به مراتب كمتر از مسكو و ساير كشورهاي همجوار است.
وي افزود: 50 درصد مردم تاتارستان مسلمان هستند بنابراين مي توان ارتباطات بهتري با ايران و مشهد داشته و با توجه به اينكه اين جمهوري سومين قطب گردشگري روسيه است ارتباطات گردشگري و فرهنگي اقتصادي بين مشهد و قازان فراهم مي باشد.
مديركل ميراث فرهنگي خراسان رضوي نيز در اين ديدار گفت: در مشهد و استان خراسان رضوي شرايط همكاري در حوزه گردشگري مذهبي فراهم است و مي توانيم ارتباطات خوبي در اين زمينه با تاتارستان داشته باشيم.
حسين زارع صفت افزود: حضور فعالان گردشگري در گسترش ارتباطات بسيار مهم است. ما در گردشگريهاي تاريخي و فرهنگي، مذهبي و سلامت با توجه به اشتراكات فرهنگي و مذهبي كه داريم مي توانيم ارتباطات خوبي ايجاد كنيم.
7496/1858