۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۱۸
کد خبر: 82499649
T T
۰ نفر
حمايت از شركت هاي دانش بنيان در دولت تدبير و اميد رشد قابل توجهي پيدا كرده است

قزوين-ايرنا-استاندار قزوين گفت: حمايت از شركت هاي دانش بنيان و تقويت آنها در دولت تدبير و اميد نسبت به گذشته از رشد بالا و قابل توجهي برخوردار شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، فريدون همتي در آئين اختتاميه نخستين نمايشگاه تخصصي توليدات شركت هاي دانش بنيان،نوآور و صنايع استراتژيك قزوين افزود: مسير اقتصادي ترسيم شده از سوي مقام معظم رهبري با تدبير دولت يازدهم در بستر اجرا قرار گرفته است.
وي اظهار كرد: يكي از مسيرهاي ترسيم شده، حمايت از شركت هاي دانش بنيان مي باشد كه در دولت تدبير و اميد براي حمايت از آنها فعاليت ها و كارهاي زيادي صورت گرفته كه منجر به پررنگ شدن فعاليت اين دست شركت ها شده است.
استاندار قزوين با اشاره به لزوم فرهنگ سازي براي پيوند هرچه بيشتر بين شركت هاي دانش بنيان با بخش هاي توليدي، گفت: اگرحوزه فرهنگ از صنعت و توليد پشتيباني نكند كارها و برنامه ها دچار مشكل شده و به نتيجه كافي دست پيدا نمي كنند.
وي اضافه كرد: شركت هاي دانش بنيان در شرايط كنوني مي توانند كمك بسيار موثري به توليد و صنعت داشته باشند و ما نيز به عنوان افراد مسئول وظيفه داريم با تسهيل در امور اين شركت ها شرايط را براي تجاري سازي ايده هاي برتر فراهم كنيم.
همتي يادآور شد: برگزاري نخستين نمايشگاه محصولات شركت هاي دانش بنيان قزوين نشان داد در استان از ظرفيت بسيار خوبي در اين حوزه برخوردار هستيم كه اگر درست هدايت و حمايت شوند، مي توانند گره گشاي مشكلات صنعت و توليد باشند.
وي خاطر نشان كرد: فعاليت شركت هاي دانش بنيان دقيقا در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي قرار دارد و دولت با رويكرد حمايتي خود از اين شركت ها توانسته است ظرفيت هاي آنان را بيش از گذشته فعال سازد كه البته در اين حوزه هنوز راه طي نشده زيادي داريم.
استاندار قزوين در بخش ديگري از صحبت هاي خود گفت: دانشجويان و محققان كه ايده هاي خوبي را در ذهن خود دارند بايد با تشكيل شركت هاي دانش بنيان اين انديشه ها را به توليد و ثروت تبديل كنند.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد دانشجوي فارغ التحصيل، بيكار باشد، افزود: شركت هاي دانش بنيان بهترين فرصت براي ايجاد اشتغال به شمار مي روند و دانشجويان مي توانند با استفاده از اين ظرفيت براي خود و ديگران شغل ايجاد كنند.
استاندار قزوين در ادامه خاطرنشان كرد: توليدات دانش محور بايد به ثروت تبديل شود و رونق اقتصادي با اتكا به شركت هاي دانش محور محقق گردد.
وي اضافه كرد: نبايد اقتصاد كشور به نفت و دلار وابسته باشد و با هر تلاطمي در خارج از مرزها دچار بحران و نوسان شود بلكه شركت هاي دانش بنيان مي توانند با كاركرد خود و توليد محصولات با فناوري بالا و صادرات آن ما را از وابستگي اقتصادي به نفت نجات دهد.
همتي در پايان گفت: با محدود كردن واردات كالاهاي غير ضروري، حمايت از توليدات داخلي، فرهنگ سازي براي گرايش مردم به خريد كالاي ايراني، توليد كالاي مرغوب با قيمت مناسب مي توانيم به تحقق اقتصاد مقاومتي كمك كنيم.
نخستين نمايشگاه دستاوردها و محصولات شركت هاي دانش بنيان، نوآور و صنايع استراتژيك استان قزوين با مشاركت 48 شركت از 28 فروردين ماه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي قزوين برپا بود.
7389*3013
خبرنگار نسرين رحيمي**انتشار دهنده: رضا اولادي