۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82497176
T T
۰ نفر
استاندار فارس: ارتش سهم بالايي در حراست از انقلاب و كشور دارد

شيراز- ايرنا- استاندار فارس گفت: ارتش هميشه قهرمان جمهوري اسلامي همواره در كنار مردم بوده و سهم بالايي در دفاع و حراست از انقلاب و كشور نيز داشته است.

به گزارش ايرنا، سيد محمد علي افشاني سه شنبه همزمان با روز ارتش جمهوري اسلامي، در مراسم رژه نيروهاي مسلح مستقر در فارس در شيراز افزود: خيل عظيم شهدايي كه ارتش تقديم انقلاب و نظام كرده نيز خود مويد و بيانگر اين موضوع است.
وي ادامه داد: در دوران قبل از پيروي انقلاب، نظام طاغوت تصور مي كرد كه ارتشي كه مشخصه آن همراهي با ملت است در مقابل مردم قرار مي گيرد و با اين كار مي خواست ارتش را در برابر مردم قرار دهد و از به ثمر رسيدن انقلاب جلوگيري كند.
او اظهار كرد: اما ارتشي كه همواره در كنار ملت بود از نظام شاهي فاصله گرفت و در كنار مردم ايستاد و اين در كنار مردم بودن تا امروز نيز ادامه دارد.
وي، با اشاره به تلاش نيروهاي ضد انقلاب كه بعد از پيروزي انقلاب شعار تشكيل ارتش خلقي سر مي دادند تصريح كرد: آنها با توطئه بسيار پيچيده به دنبال انحلال ارتش و جايگزين شدن خودشان بودند كه با تدبير حكيمانه رهبر كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره)، نه تنها ارتش منحل نشد بلكه تقويت گرديد و روز 29 فروردين هم به عنوان روز ارتش نامگذاري شد تا ارتش خود را در محضر ملت عرضه كند و مردم نيز از ارتش حمايت كنند.
استاندار فارس ادامه داد: با شروع دفاع مقدس، نيروهاي ارتش در كنار جوانان با ايمان و با اخلاص سپاه و بسيج و نيروهاي مرزباني در مرزباني و دفاع از كشور و ملت، از همه هستي خود گذشتند.
افشاني تصريح كرد: ما براي رسيدن به استقلال و دفاع از كشور هزينه سنگيني پرداخت كرديم و جمع كثيري از فرزندان خود را براي دفاع از كشور از دست داديم تا امروز ملت ايران با سعادت زندگي كند.
وي گفت: ارتش قهرمان ما همواره در كنار مردم بوده و نقش بارزي در بسياري از موفقيت ها از جمله شكست حصر آبادان داشت و پيروزي هاي ما يكي پس از ديگري رقم خورد تا كل سرزمين ايران كه توسط دشمن بعثي و حمايت همه فريبكاران جهان به اشغال در آمده بود آزاد شد.
استاندار فارس اضافه كرد: اكنون در منطقه متلاطم و آشوب خيز خاورميانه در كمال امنيت و آرامش زندگي مي كنيم كه اين آرامش حاصل از خود گذشتگي و ايثار و زحمات شهيدان، جانبازان و ايثارگران است كه نقش آنان كمتر از شهيدان نيستند و چند دهه است با درد و رنج زندگي مي كنند تا ديگران در آرامش باشند.
افشاني گفت: واحدهاي ارتش در استان فارس مانند تيپ 55 هوابرد، تيپ 37 زرهي، مركز پياده و مركز آموزش هاي نظامي نيز نقش بارزي در دوران دفاع مقدس داشته اند و تمام كساني كه در عمليات هاي آزادسازي كشورمان بوده اند خوب مي دانند هر جا اين واحدها حضور داشتند انتظار فتح و ظفر قطعي بود و همه مطمئن بودند آنجا كه دلامردان چترباز و هوابرد حضور دارند حتما پيروزي حاصل مي شود.
او ادامه داد: اين توفيق را داشته ام كه شاهد افتخار آفريني واحدهاي ارتش استان فارس در عمليات هايي مانند طريق القدس، بيت المقدس، فتح المبين و مسلم بن عقيل باشم و تمام مناطق كشورمان با عمليات هاي مشترك ارتش، سپاه و بسيج و نيروي انتظامي از چنگال دشمن خارج شد.
وي اظهار كرد: امروز اعتماد عميقي ميان مردم و نيروهاي مسلح به ويژه ارتش وجود دارد و اين اعتماد سرمايه اي براي مردم و ارتش است و ارتش و ساير نيروهاي مسلح، امروز مايه امنيت و آرامش كشور هستند.
استاندار فارس اضافه كرد: امروز به پشتوانه اين نيروهاي مقتدر، آموزش ديده و ورزيده، كشور در آرامش است و رشد و آگاهي ملت ايران به رهبري حكيمانه فرمانده معظم كل قوا باعث شده تا در شرايط دشوار كنوني، امن ترين كشور منطقه باشيم.
او اضافه كرد: در عصر كنوني ارتشي مي تواند قدرت بازدارندگي داشته باشد كه هم به لحاظ علم و دانش و هم به لحاظ آموزش در سطح بالايي باشد تا هيچ دشمن متجاوزي چشم طمع به اين سرزمين نداشته باشد.
استاندار فارس گفت: نيروهاي مسلح ما از لحاظ ايمان و خودباوري فرزندان اين سرزمين و به لحاظ تجهيزات و امكانات و همچنين آموزش هاي لازم در موقعيتي ممتاز هستند كه هيچ كس جرات داشتن چشم طمع به اين كشور را نخواهد داشت.
افشاني افزود: دكترين نظامي ما بازدارندگي است؛ ما قدرت بازدارندگي را براي صلح و امنيت كشور و منطقه مي خواهيم و به طور طبيعي كشوري مي تواند حافظ صلح و امنيت خود و همسايگان باشد كه از قدرت نظامي و حمايت مردمي عظيمي برخوردار باشد.
وي اضافه كرد: ما هرگز متجاوز نيستيم و صلح را مي پذيريم اما زندگي شرافتمندانه همراه با عزت و استقلال را با هيچ چيز عوض نمي كنيم و همواره خواهان صلحي هستيم كه در آن آزاد و سربلند زندگي كنيم.
استاندار فارس تصريح كرد: اتحاد بين نيروهاي مسلح با هم و نيروهاي مسلح با مردم با توجه به شرايط كنوني يك ضرورت است و امروز كشور ما اينچنين است.
گفتني است در اين مراسم يگان هاي مختلف نظامي مستقر در استان فارس از مقابل جايگاه رژه رفتند.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهي ** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي