۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82469189
T T
۰ نفر
رئیس پلیس راه قم: بار ترافیك ورودی به قم بسیار سنگین است

قم – ایرنا - رئیس پلیس راه قم با اشاره به افزایش 6 درصدی میزان ورودی وسائل نقلیه به قم نسبت به مشابه سال قبل گفت: بار ترافیكی محورهای ورودی به این استان به ویژه اتوبان تهران- قم بسیار سنگین ولی تحت كنترل است.

سرهنگ احمد پوربافرانی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با وجود ترافیك سنگین هیچ گونه مورد خاصی درمحورهای استان قم به ویژه محور تهران – قم وجود ندارد و وسایل نقلیه ورودی به شهر به سمت پاركینگ های پیش بینی شده هدایت می شوند.
رئیس پلیس راه قم با اشاره به حلول سال نو در روز دوشنبه 30 اسفندماه اظهار كرد: به طور قطع حجم ورودی به شهر مقدس قم در ساعت های آینده به ویژه در ساعت های منتهی به تحویل سال جدید افزایش بیشتری خواهد داشت اما با این وجود كمترین محدویت های ترافیكی برای تسهیل در ترافیك در سطح قم اجرا شده است.
وی گفت: با توجه به پیش بینی بارش باران در قم در صورت تصمیم مدیریت بحران استان نسبت به ایجاد محدودیت در محدوده رودخانه قمرود اقدام های لازم صورت می گیرد.
مسیر رودخانه قمرود قم از اوائل دهه 80 شمسی برای تردد خودروها و كاهش ترافیك هسته مركزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر حدود هشت كیلومتری به صورت رفت و برگشت درآمده است.
وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 به دلیل اسكان مسافران نورزی در بستر رودخانه قمرود موجب شد تا چهارتن از هموطنانمان جان را از دست دهند.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است كه از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 1300 كیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 كیلومتر، جاده قدیم قم - كاشان، آزاد راه قم – كاشان به طول 104 كیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 كیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراك به طول 136 كیلومتر اشاره كرد.
استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان كشور قرار گرفته است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
۰ نفر