۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82469151
T T
۰ نفر

فرمانده نیروی دریایی ارتش وارد مالزی شد

۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82469151
فرمانده نیروی دریایی ارتش وارد مالزی شد

كوالالامپور- ایرنا – امیر دریادار 'حبیب الله سیاری' فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یكشنبه به دعوت همتای مالزیایی خود وارد كوالالامپور پایتخت این كشور جنوب شرق آسیا شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی دریایی در فرودگاه بین المللی كوالالامپور مورد استقبال 'مرضیه افخم' سفیر كشورمان در مالزی قرار گرفت.
فرمانده نداجا قرار است یكشنبه شب عازم جزیره كنكاوی شود تا در هفدهمین نمایشگاه بین المللی دو سالانه هوا- فضا و دریانوری مالزی و نشست های حاشیه ای آن شركت كند.
دریادار سیاری در حاشیه این نمایشگاه و نشست های آن با فرماندهان بلندپایه نظامی مالزی و چند كشور دیگر دیدار و مذاكره می كند.
فرماندهان عالیرتبه نظامی برخی كشورهای آسیایی به ویژه منطقه جنوب شرق آسیا در نشست های مختلف هوایی و دریایی این نمایشگاه حضور دارند.
این نمایشگاه از 21 تا 25 مارس (اول تا پنجم فروردین) در جزیره لنكاوی برگزار می شود و فرماندهان نیروی دریایی در دومین روز نمایشگاه در میزگردی شركت می كنند.
دریاسالار 'احمد كماروالزمان بن حاج احمد بدرالدین' فرمانده نیروی دریایی مالزی میزبان مذاكرات و میزگرد نیروی دریایی است كه در آن فرماندهان نیروی دریایی چند كشور شركت دارند.
در این میزگرد در مورد موضوعات دریایی و اهمیت آن در منطقه بحث می شود.
در نمایشگاه امسال هوا- فضا و دریانوردی لنكاوی مالزی شركت كنندگان آخرین دستاوردهای این حوزه را در حدود 500 غرفه در معرض دید علاقمندان به این صنعت قرار می دهند.
در آخرین دور این نمایشگاه كه سال 2015 برگزار شد، توافقات تجاری به ارزش 9 میلیارد و 290 میلیون رینگیت (حدود دو میلیارد و 110 میلیارد دلار) منعقد شد كه در مقایسه با نمایشگاه سال 2013 با رشد 121 درصدی مواجه بود، و پیش بینی می شود در نمایشگاه امسال نیز چنین رشدی در مقایسه با سال 2015 تكرار شود.
در نمایشگاه امسال مالزی، استرالیا، چك، استونی، فرانسه، آلمان، هنگ كنگ، هند، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، هلند، لیتوانی، ژاپن، نروژ، فیلیپین، لهستان، اتریش، بلژیك، برزیل، بلاروس، برونئی، كانادا و چین حضور دارند.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی