خريد كالاي وطني نيازمند ارتقاي بهره وري و كيفيت در توليد محصول است

تهران - ايرنا - رئيس سازمان ملي بهره وري ايران مي گويد كه ترغيب مردم براي خريد كالاي توليد داخل نيازمند تلاش توليدگران براي ارتقاي بهره وري و كيفيت توليدات است.

«رويا طباطبايي يزدي» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا اظهار داشت: بهره وري و كيفيت دو بال توسعه و پيشرفت هر كشور هستند و نمي توان با توليد محصولات بي كيفيت و ضعيف، به پيشرفت دست يافت.
وي، با يادآوري اينكه ارتقاي كيفيت، ارتباط مستقيمي با افزايش بهره وري دارد، گفت: اگر كيفيت محصول به سطح مورد نظر برسد، مصرف كننده نيز به خريد آن ترغيب مي شود.
رئيس سازمان ملي بهره وري ايران يادآور شد: اگر توليدگران ايراني خواهان تمايل مردم به خريد كالاهاي وطني هستند، بايد توليد كالاي با كيفيت را سرلوحه كارهاي خود قرار دهند.
طباطبابي يزدي، حمايت از توليد داخل را سياست همه كشورها براي رسيدن به رشد پايدار و ايجاد اشتغال برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر 'نشان تجاري' - برند- بسياري از محصولات ايراني در داخل و خارج شناخته شده است و با توليدات مشابه خارجي از نظر كيفيت برابري مي كند ، در اين مورد مي توان به برندهاي معروف ايراني در زمينه محصولات غذايي، لوازم خانگي و انواع چيني آلات اشاره كرد.

**تحقق 90 درصدي برنامه هاي بهره وري در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي
رئيس سازمان بهره وري ايران، درباره ميزان پيشرفت اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي در حوزه بهره وري نيز به ايرنا گفت: سازمان بهره وري ،برنامه اي تحت عنوان «چرخه مديريت بهبود بهره وري در 10 بنگاه اقتصادي» را در دستور كار دارد كه به خوبي در دست اجراست و تاكنون 90 درصد از اهداف آن محقق شده است.
طباطبايي يزدي اظهار داشت: اجراي اين برنامه تا پايان آذر ماه 96 ادامه دارد.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2025*1579*خبرنگار: ليلا جودي**انتشار:مرضيه فاتحي

سرخط اخبار اقتصاد