۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82464352
T T
۰ نفر
15 هزار نفر به راهیان نور دریایی در هرمزگان اعزام می شوند

بندرعباس - ایرنا - جانشین فرمانده منطقه یكم نیروی دریایی سپاه (ندسا) گفت: در نوروز امسال براساس برآوردها افزون بر 15 هزار نفر از اردوهای راهیان نور دریایی در بندرعباس استفاده خواهند كرد.

به گزارش ایرنا ناوسالار یكم پاسدار عباس غلامشاهی سه شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی اظهار داشت: علاقه مندان برای بهره گیری از این اردوهای فرهنگی با مراجعه به سایت راهیان نور وهمچنین مكان های اسكان مسافر در نقاط مختلف شهر بندرعباس نسبت به تهیه بلیت اقدام كنند.
وی ، هزینه این اردوها را برای استفاده كنندگان رایگان عنوان كرد و ادامه داد: سه فروند شناور از سوی منطقه یكم ندسا برای این منظور در نظر گرفته شده كه شامل یك فروند لاندی گرافت و دو شناور مسافری است.
جانشین فرمانده منطقه یكم نیروی دریایی سپاه اضافه كرد: اعزام ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در ساعت های 8 و 14 به مقصدهای جزیره هرمز و تنگه هرمز انجام می شود.
ناوسالار یكم پاسدار غلامشاهی ابراز داشت: فرماندهان دوران دفاع مقدس و پیشكسوتان عرصه های ایثار و جهاد روایتگری این اردوها را برای شركت كنندگان در اردوهای راهیان نور دریایی در بندرعباس برعهده دارند.
وی یاد آور شد: در این اردوها رشادت های فرزندان این ملت و مردم هرمزگان در رویارویی با امریكا در دوران دفاع مقدس كه تا كنون ادامه دارد برای شركت كنندگان تبیین می شود.
وی، هدف ازبرگزاری اردوهای راهیان نور دریایی در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان، آشنایی هموطنان با اهمیت خلیج فارس و تنگه هرمز، بیان رشادت های مردمان جنوب كشور در مقابله با دشمنان و نشان دادن اشرافیت 100 درصدی جمهوری اسلامی بر تحرك های بیگانگان و اقتدار نیروی های مسلح در منطقه عنوان كرد.
وی یادآور شد: این اردوها از 25 اسفند سال جاری تا 13 فرودین سال آینده برگزار و مظلومیت شهدای دریایی برای مردم تبیین می شود.
ناو سالار یكم پاسدار غلامشاهی اضافه كرد: در هَفت سال گذشته افزون بر 41 هزار نفر در اردوهای راهیان نور دریایی شركت كرده اند.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود خواستار همراهی بیشتر سایر دستگاه ها در برگزاری این اردوهای فرهنگی شد تا بتوان هرمزگان را به مركز گردشگری اسلامی تبدیل كرد.
جانشین فرمانده منطقه یكم ندسا اشاره كرد: سایر استان ها برای بیان رشادت های فرزندان خود در دوران دفاع مقدس دارای یادمان و موزه دفاع مقدس هستند ولی موزه دفاع مقدس هرمزگان و یادمان شهدا پس از گذشت سال ها همچنان بر زمین مانده است.
وی ادامه داد: بیان رشادت های رزمندگان تنها به روایتگری شفاهی خلاصه شده و باید نسبت به ایجاد و تكمیل فضاهای فرهنگی یاد شده اقدام شود.
جانشین فرمانده منطقه یكم ندسا ابراز داشت: مردم هرمزگان در عرصه خشكی و دریا در دوران دفاع مقدس ایفاگر نقش ها و وظایف مهمی بوده اند و این استان به محلی جهت شناساندن این نقش ها نیاز دارد.
3219/6048 /1484
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
۰ نفر