۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۵۱
کد خبر: 82463301
T T
۰ نفر

مروري بر مطالب مطبوعات محلي استان اصفهان

۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۵۱
کد خبر: 82463301
مروري بر مطالب مطبوعات محلي استان اصفهان

اصفهان- ايرنا- 'مصلحت بود، نه مهندسي'، 'پيش بيني افزايش 20 درصدي ورود مسافران نوروزي به اصفهان'،'بازار صنايع دستي قاچاق در دست 7 نفر'،'ويروس دردسرساز' و 'كمك 26 ميليارد ريالي اصفهاني ها به نيازمندان' از مهمترين مطالب روزنامه هاي امروز دوشنبه در استان است.

روزنامه نسل فردا در مطلبي به نقل از نائب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي نوشت: بانك ها عزمي براي بخشش سود و جرائم ندارند.
حجت الاسلام سيدناصر موسوي لارگاني با اشاره به تاكيد مجلس براي اجراي مصوبه بخشش سود و جرائم ديركرد وام هاي بانكي گفت: بانك ها حتي براي بخشش سود و جرائم ديركرد وام هاي كمتر از 10 ميليون تومان هم عزم جدي ندارند.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از شهردار اصفهان نوشت: اصفهان و گوانگ جو خواهر خوانده شدند.
مهدي جمالي نژاد در نشست آيين امضاي انعقاد پيش تفاهمنامه خواهرخواندگي شهر گوانگ جو كره جنوبي و اصفهان افزود: رويكرد شهرداري اصفهان، ارتقاي ديپلماسي شهري با شهرهاي تاريخي جهان است.
جمالي نژاد افزود: ارتباط بين دو كشور ايران و كره جنوبي بسيار صميمانه و دوستانه است و به تبع آن دو شهر اصفهان و كوانگ جو نيز ارتباطي دوسويه و مثبت با هم دارند.
روزنامه 'اصفهان زيبا' هم در مطلبي با عنوان 'ويروس دردساز' نوشت: آنفلوآنزاي مرغي در حالي بيش از دو ميليارد تومان خسارت به اصفهان وارد كرده كه هنوز به طور كامل مهار نشده است.
در اين مطلب مي خوانيم: ويروس آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان كه آبان سال جاري، 22 استان كشور را درگير كرده بود، حالا مثل اينكه قرار نيست به اين راحتي دست از سر دو استان اصفهان و چهارمحال بردارد.آنطور كه رييس دامپزشكي كشور اعلام كرده اين آنفلوآنزا در اين دو استان جا خوش كرده و مهار نشده و شهرام موحدي مديركل دامپزشكي استان اصفهان به اعتبار دو ميليارد و 100 ميليون تومان براي پرداخت غرامت اشاره و عنوان مي  كند: براي كنترل اين ويروس، سه ميليون قطعه انواع طيور در استان معدوم شده است.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از معاون امور عمراني استانداري اصفهان نوشت: در سالجاري بالغ بر 10 هزارز ميليارد ريال حجم طرح هاي شهرداري ها بوده كه به بهره برداري رسيده است.
محمدعلي طرفه افزود: در سه سال اخير در هفته دولت بالغ بر 55 هزار ميليارد ريال اعتبار صرف اتمام پروژه هاي عمراني شده است.
طرفه گفت: در سالجاري از طريق رديف هاي ارزش افزوده و رديف هاي مندرج در بودجه بالغ بر 700 ميليارد تومان در شهرداري تامين اعتبار شده و مابقي از محل درآمد شهرداري ها بوده است.
روزنامه نصف جهان هم در مطلبي به نقل از مدير بازرسي اصناف استان اصفهان خبر داد كه بازار صنايع دستي قاچاق در دست هفت نفر است.
جواد محمدي فشاركي با اشاره به نقش چند نفر خاص در توزيع اجناس قاچاق صنايع دستي در ميدان امام افزود: در اصفهان، فروش صنايع دستي قاچاق در دست هفت نفر است و با وجود اخذ تعهد، بازهم دو محموله ديگر در ميدان امام كشف شد.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از مدير امور آبزيان سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان نوشت: يك سوم توليد ماهي هاي زينتي در كشور متعلق به اصفهان است.
محمدرضا عباسي افزود: با توجه به خشكسالي، توليد ماهي زينتي در اصفهان با كمترين ميزان آب انجام مي شود.
عباسي گفت: بالغ بر 60 ميليون قطعه ماهي زينتي در استان اصفهان توليد مي شود كه بر اساس آمار و اطلاعات سازمان شيلات، رتبه نخست كشوري را در اختيار داريم.
روزنامه اصفهان امروز هم در مطلبي به نقل از معاون خدمات شهري شهرداري اصفهان با اشاره به پيش بيني افزايش 20 درصدي ورود مسافران نوروزي به اصفهان نوشت: وظيفه ساماندهي و ايجاد شرايط پذيرايي از مسافران نوروزي بر عهده معاونت خدمات شهري شهرداري اصفهان است.
احمدرضا مصور افزود: با توجه به اينكه شهر اصفهان از نيمه دوم اسفند تا نيمه اول فروردين ماه در معرض تغييرات شديد آب و هوايي قرار مي گيرد و بعضي از پيش بيني ها حاكي از بارندگي شديد در اين زمان است و بعضي ديگر گوياي اين است كه بارندگي ها طي دو روز خواهد بود، اداره خدمات شهري شهرداري اصفهان براي هر دو حالت ممكن آمادگي هاي لازم را دارد.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از رئيس اتحاديه گوشت قرمز اصفهان نوشت: اصفهان كمبود گوشت قرمز ندارد.
رضا انصاري افزود: با كاهش تقاضا و اُفت قدرت خريد مردم، هيچگونه كمبودي در عرضه گوشت قرمز در آستانه نوروز امسال در اصفهان نداريم.
روزنامه سيماي شهر هم در مطلبي به نقل از مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان اصفهان نوشت: نيكوكاران خيرانديش استان اصفهان در هفته نيكوكاري بيش از 26 ميليارد و 743 ميليون ريال به نيازمندان كمك كردند.
حميدرضا شيران افزود: اين ميزان كمك خيران در آستانه نوروز امسال از سه هزار پايگاه جمع آوري كمك هاي مردمي جمع آوري شد.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از رئيس اتحاديه گز و شيريني اصفهان نوشت: از سال 93 تاكنون قيمت گز به دليل شرايط اقتصادي بد هيچگونه تغيير و افزايشي نداشته است.
حسن شريفي افزود: قيمت گز و شيريني براي نوروز 96 در اصفهان گران نخواهد شد.
گ 7150 /6027
خبرنگار: علي نعماني* انتشار: شكراللهي

سرخط اخبار استان‌ها