۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۴۸
کد خبر: 82462079
T T
۰ نفر
پایان مسابقه های دانشجویی پارك علم و فناوری دانشگاه تهران با معرفی نفرات برتر

تهران- ایرنا- دومین مسابقه دستاوردهای نهایی برنامه شكوفایی (1) پارك علم و فناوری دانشگاه تهران عصر یكشنبه با معرفی نفرات برتر خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مسابقه دستاوردهای نهایی برنامه شكوفایی (1) عصر امروز با حضور دكتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، دكتر محمدجعفر صدیق رییس پارك علم و فناوری دانشگاه تهران، هیات داوران، اعضای شركت‌های مستقر در پارك و جمعی از استادان و مدیران دانشگاهی و صنعتی برگزار شد.
در این مراسم، 'سید ایمان اسحق حسینی' با ارائه طرح 'ساخت میكروسیستم جهت بررسی دقیق و سریع سلول های سرطانی' ، 'صدیقه اسكندری' با پروژه 'بهبود عملكرد PMA در ایجاد تمایز مگاكاریوسیتی در سلول های K562' ،
'محمد امید افتاده' با طراحی و ساخت 'داربست زیست تخریب پذیر زیست سازگار هادی جریان الكتریسیته بر پایه كیتوزان/نانوذرات هیدروكسی آپاتیت/ پنتامر آنیلین' و 'راضیه اكبری' با طراحی و تولید 'سطح فوق آب گریز' در این رقابتها شركت كردند.
'مسلم بهمن كار' با ارائه طرح 'تولید زیره سبز مقاوم به بیماری قارچی و شناسایی بهترین ارقام زیره سبز ایران از نظر تركیبات دارویی' ، 'محسن تاج الدینی' با طرح 'افزایش عمر و ظرفیت باتری یون لیتیومی به كمك نانوتكنولوژی'
، 'محمد جعفری فشاركی' با طرح 'سقف مركب بتنی با پروفیل فولادی از ورق نورد سرد خم شده'، 'عبدالرحمن حسینی فر' با طراحی و تولید 'پوشش ضد رادار و ضد امواج' و 'محسن خدادادی یزدی' با 'سنتز نانوكامپوزیت­های پلی­آنیلین/گرافن دارای پایداری حرارتی و نوری بهبودیافته برای تولید شیشه های هوشمند' از دیگر دانشجویان حاضر در این رقابت فناورانه بودند.
'نرم افزار تشخیص و شناسایی خودكار سلول های خون و محیطی' حاصل تلاش 'محمد جواد عباس زاده'، تولید 'كامپوزیت فوق سبك Mg-Li به روش جوشكاری همزن اصطكاكی' به همت 'سیدعلیرضا عسگریانی' ، 'دستگاه بیوراكتور مه كشت بافت و سلول گیاهی' متعلق به 'امید غلامی بنادكوكی'، 'نانوذرات مغناطیسی عامل دار شده با گروه اپتامر' كار 'ریحانه فیاضی بروجنی' و 'تولید بیودیزل از روغن پسماند' محصول تلاش 'امید كوه شكن' از دیگر طرح هایی بود كه در این رقابتها عرضه و معرفی شدند.
'جواد محمد مردادی' با 'بررسی و تعیین ژنهای موثر بر رنگ پرندگان با استفاده از تصاویر چندطول موجی'، 'اكرم مرادی تنها' با 'كمپلكس كیتین گلوكان از قارچ گنودرمالوسیدوم به عنوان ماده فعال زیستی در ساخت پوشش زخم نانوالیاف' ، 'حمزه منصورنیا' با 'كامپوزیت های پلیمری دارای خاصیت آنتی استاتیك' ، 'مژده مهرپرور' با 'تولید مواد ضدعفونی كننده و گندزدا برای دست و سطوح' و 'آرش وشكینی' با 'فرمولاسیون مكمل حمایتی دوره قبل و بعد زایش' در دومین رقابتهای برنامه شكوفایی (1) پارك علم و فناوری دانشگاه تهران حضور داشتند.
هیات داوران پس از بررسی این پروژه های دانشجویی دارای طرح كسب و كار، محسن تاج الدینی و عبدالرحمن حسینی فر را به عنوان برگزیدگان این رویداد فناورانه انتخاب و معرفی و به هریك از آنها مبلغ 10 میلیون ریال جایزه اعطا كرد.
مدیر مركز كارآفرینی پارك علم و فناوری دانشگاه تهران در حاشیه این رویداد به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این برنامه به حمایت از پایان نامه های فناورانه دانشگاه تهران اختصاص دارد و آن دسته از پایان نامه های مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری كه دارای رویكرد كسب و كار دانش بنیان و تولید یك خدمت یا محصول فناورانه هستند را دربرمی گیرد.
دكتر بهناز بخشنده افزود: حمایت از این پایان نامه ها در قالب برنامه شكوفایی (1) پارك علم و فناوری دانشگاه تهران صورت می گیرد و بعد از 9 ماه تا یكسال، با برگزاری مسابقه ای، این هسته ها، دستاوردها و محصولات خود را به نمایش می گذارند كه امروز شاهد دومین مسابقه این برنامه بودیم.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: مبلغ 40 تا 60 میلیون ریال در دوره 9 ماهه تا یكساله از طرح های برتر حمایت می كنیم و البته طی این دوره، ارزیابی های میان دوره و پایان دوره از طرح ها خواهیم داشت و در كنار آنها حضور داریم تا در مسیر صحیح كسب و كار دانش بنیان حركت كنند.
وی بر تداوم حمایتهای مادی و معنوی پارك علم و فناوری دانشگاه تهران از پایان نامه های دانشجویی مبتنی بر طرح های دارای كسب و كار دانش بنیان در سال آینده تاكید كرد.
علمی**1055**1440
خبرنگار : زینب كارگر ** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:irnaelm@https://telegram.me
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ