۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۲۸
کد خبر: 82461543
T T
۰ نفر
144 مدرسه استان ایلام برای اسكان میهمانان نوروزی آماده می شود

ایلام - ایرنا - مدیر كل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: 144 مدرسه در این استان برای اسكان میهمانان نوروزی و پذیرایی از آنها در مناطق مختلف آماده می شود.

علی بیرانوند روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این مدارس در قالب 829 كلاس درس از 25 اسفند امسال تا 13 فروردین سال آینده (پایان تعطیلات نوروزی) آماده اسكان میهمانان نوروزی اعم از فرهنگی و غیره از مناطق مختلف استان و كشور خواهند شد.
وی با بیان اینكه رزرو اسكان میهمانان در مدارس از پنجم تا 22 اسفند انجام شده است، ادامه داد: از مجموع كلاس های درس مهیا شده 26 كلاس ویژه با امكانات اولیه كامل، 289 كلاس درجه الف و 514 كلاس نیز درجه ب هستند.
بیرانوند با بیان اینكه تعرفه اسكان بر اساس درجه بندی مدارس از نظر امكانات است، افزود: به منظور ارائه خدمات گسترده تر به میهمانان نوروزی در مدارس، نسبت به پارسال 22 فضا بیشتر شده و این فضاها به امكانات اولیه همچون یخچال، تلویزیون، فرش و اجاق گاز تجهیز شده اند.
مدیر كل آموزش و پرورش ایلام یادآور شد: مدارس پیش بینی شده برای اسكان میهمانان فرهنگی و نوروزی با ظرفیت پذیرش روزانه 829 خانوار در شهرستان های مختلف استان برای تعطیلات نوروز 96 تجهیز شده اند.
وی با بیان اینكه شهرهای ایلام و دره شهر به علت ورود حجم بیشتر مسافران نوروزی، بیشترین ظرفیت پذیرش و اسكان را دارند، گفت: اسكان میهمانان نوروزی در مدارس تا 13 فروردین سال آینده ادامه دارد.
وی تاكید كرد: افزون بر این مدارس، 14 خانه معلم در شهرهای مختلف استان و مجموعه رفاهی، تفریحی فرهنگیان شهر ایلام نیز از میهمانان فرهنگی استقبال و پذیرایی خواهند كرد.
به گفته بیرانوند، ادارات آموزش و پرورش هر شهرستان بعنوان ستاد اسكان میهمانان نوروزی تعیین شده اند و بیش از 100 نفر از فرهنگیان نیز آماده ارائه خدمات به مسافران، گردشگران نوروزی در این ایام هستند.
استان ایلام با جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان در ایام تعطیلات نوروز پذیرای هزاران میهمان از مناطق مختلف كشور است.
در ایام تعطیلات نوروزی پارسال 100 هزار مسافر نفر روز در 122 مدرسه شهرستان های مختلف استان اسكان داده شدند.
بیشترین میهمانان نوروزی اسكان داده شده در مدارس در طول سال گذشته به ترتیب مربوط به دره شهر، ایلام، دهلران، بدره، مهران و سیروان بوده است.
استان ایلام بیش از یك هزار فضای آموزشی دارد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7171/6034