۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۵۲
کد خبر: 82459092
T T
۰ نفر
10 روستا در رفسنجان پايلوت اقتصاد مقاومتي انتخاب شدند

كرمان - ايرنا - فرماندار رفسنجان از انتخاب 10 روستا در بخش هاي فردوس، مركزي، نوق و كشكوئيه اين شهرستان به عنوان روستاهاي پايلوت اقتصاد مقاومتي خبر داد.

حميد ملانوري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در اين روستاها طرح هايي در حوزه دامداري، طيور، فرآوري پسته، صنايع دستي، قالي بافي، بسته بندي، توليد عرقيجات و غيره رصد شده است و با ايجاد تفاهم نامه، اجرايي خواهند شد.
وي هدف از اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي در روستاها را ايجاد اشتغال و درآمد و جلوگيري از مهاجرت روستاييان عنوان و تصريح كرد: قرار است واحدهاي توليدي و كارگاه هاي كوچك و متوسط كه زودبازده هستند در اين روستاها با ارايه تسهيلات احداث شوند.
وي گفت: با توجه به نياز هر طرح به سرمايه گذاري، تسهيلات از يك تا 20 ميليارد ريال با تنفس يكساله و سود مناسب واگذار مي شود تا با اجراشدن طرح ها چراغ روستاها روشن بماند.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: طرح هاي نو نيز در روستاها قابليت اجرايي دارند كه از جمله آنها مي توان به توليد كود كمپوست از پوست تازه پسته و توليد كربن فعال و كربن صنعتي از پوست سخت پسته اشاره كرد.
وي گفت: قبلا كشاورزان اين دو ماده ارزشمند را در طبيعت رها مي كردند كه ضمن آلوده كردن محيط زيست نه اشتغالي ايجاد مي شد و نه ارزش افزوده اي داشت.
ملانوري اظهار كرد: با توليد كربن صنعتي و كربن فعال هم ارزش افزوده و هم اشتغالزايي ايجاد مي شود و در حال حاضر نيز در روستاي احمدآباد دئفه كود كمپوست از پوست پسته توليد مي شود.
رفسنجان در حوزه اقتصاد مقاومتي گام هاي موثري برداشته به طوري كه طي سه سال اخير تفاهم نامه بيش از يكهزار و 500 طرح اقتصاد مقاومتي در ستاد مثلث توسعه اقتصادي با اعتبار بيش از 45 هزار ميليارد ريال منعقد شده است.
خبرنگار: مريم رضايي ** انتشار دهنده: رسول محمدحسني
7433/3028