۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۵:۰۰
کد خبر: 82452362
T T
۰ نفر
شنود احتمالی مكالمات ترامپ می تواند بزرگترین رسوایی سیاسی آمریكا باشد

تهران - ایرنا - «لیندسی گراهام» نماینده جمهوریخواه سنای آمریكا در واكنش به ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر اینكه مكالمات تلفنی وی به دستور «باراك اوباما» رئیس جمهوری پیشین امریكا شنود شده است، آن را موضوعی دانست كه در صورت اثبات، بزرگترین رسوایی سیاسی در این كشور از زمان واترگیت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اشاره وی به ماجرای شنود غیرقانونی ماموران اف.بی.آی از هتل محل اقامت ستاد انتخاباتی حزب دموكرات در دهه هشتاد میلادی است كه به «رسوایی واترگیت» معروف شد و «ریچارد نیكسون» رئیس جمهوری وقت را ناچار به استعفا كرد.
ترامپ روز شنبه در صفحه توییتری خود مدعی شده بود كه اوباما هم چند هفته مانده به انتخابات آمریكا، تماس های وی را احتمالا برای یافتن ارتباطی با عوامل دولتی روسیه، شنود كرده اما مدركی پیدا نكرده است.
«لیندسی گراهام» سناتور ایالت كارولینای جنوبی شنبه شب در یك سخنرانی در این رابطه گفت: اگر این عمل غیرقانونی صحت داشته باشد، بزرگترین رسوایی سیاسی بعد از ماجرای واترگیت خواهد بود.
وی ادامه داد: روی دیگر سكه این است كه این كارها قانونی انجام شده باشد و رئیس جمهوری پیشین ایالت متحده توانسته باشد تا با هدف نظارت بر عملكرد ستاد انتخابات ترامپ، مجوزی قانونی برای شنود مكالمات وی تهیه كند كه این هم بزرگترین رسوایی سیاسی از زمان واترگیت به حساب می آید.
وی با تاكید بر اینكه شنود مكالمات ستاد انتخابات ترامپ می تواند با هدف یافتن ارتباط احتمالی وی با یك دولت خارجی (روسیه) صورت گرفته باشد، وعده داد كه این مسئله را تا پایان پیگیری كند.
یك سخنگوی اوباما شنبه شب ادعای ترامپ را تكذیب كرده و گفته بود كه كاخ سفید هیچ گاه در تحقیقات مستقل وزارت دادگستری آمریكا دخالت نكرده است.
اشاره وی به وزارت دادگستری اما ظن اینكه مقام های قضایی پشت پرده ماجرای شنود بوده باشند را تقویت كرده است.
شبس ** 9386 *1613* مترجم : مهران معینی جم*انتشار دهنده: عبدالله غفاری
۰ نفر