معماري مدارس بايد با توجه به فناوري جديد تغيير كند

تهران - ايرنا - رييس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور گفت: معماري بناها و محيط فيزيكي مدارس بايد با توجه به فناوري هاي جديد تغيير كند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، محمد تقي نظرپور روز شنبه در هفتمين همايش ملي «مدرسه ايراني، معماري ايراني» كه در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: فضاهاي آموزشي بدون تغيير، نه تنها در نحوه يادگيري دانش آموزان تاثيري نخواهد داشت، بلكه از رشد استعدادهاي آنان نيز جلوگيري خواهد كرد.
وي گفت: رشد ضريب هوشي كودكان و جسارت آنان در يادگيري و همچنين خلاقيت از مهمترين نتايج رشد و توسعه فضاهاي آموزشي است، از اين معماري بناها و محيط فيزيكي مدارس با توجه به فناوري هاي جديد بايد تغيير يابد.
نظرپور با تاكيد بر ايجاد مدارس سبز گفت: شناخت از محيط هاي سالم مدارس نيازمند مشاركت كارشناسان و متخصصان در معماري فضاهاي آموزشي با درنظر گرفتن اقليم بايد صورت گيرد.
رييس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور گفت: هويت بخشي در معماري ايراني بر اساس الگوي ايراني - اسلامي در سند تحول نظام بنيادين تاكيد شده و برگزاري شش همايش «مدرسه ايراني، معماري ايراني» با حضور اساتيد و دانشجويان در دانشگاه تهران نشان از اهميت اين موضوع داشته است.
نظرپور گفت: دبيرخانه هفتمين همايش «معماري ايراني، مدرسه ايراني» بالغ بر 112 مقاله دريافت كرده كه از اين تعداد، 91 مقاله مورد پذيرش قرار گرفته و در بخش طراحي، تعداد 297 طرح به دبيرخانه ارسال شده كه از اين تعداد 59 طرح دانشجويي، 14 طرح آزاد، 86 طرح ادارات كل و 120 طرح در پروژه هاي شاخص در دبيرخانه همايش به ثبت رسيده است.
وي گفت: اين رويه نسبت به 6 دوره قبل از رشد خوبي برخوردار بوده است.
نظرپور با بيان اينكه تاكنون 500 هزار مدرسه از سوي اين سازمان در كشور ساخته شده، اظهار كرد: 20 درصد اين تعداد مدارس توسط خيرين مدرسه ساز بنا شده است.
وي همچنين گفت: از سال 90 تاكنون، 150 هزار مدرسه در كشور ساخته شده است.
هفتمين همايش ملي «مدرسه ايراني، معماري ايراني» روز شنبه با حضور فخرالدين احمدي دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد.
فراهنگ ** 1085 ** 1417 ** دريافت كننده: ناهيد پورمند * انتشار: اميد غياثوند

سرخط اخبار فرهنگ