۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82449764
T T
۰ نفر
هشت شهيد دوران دفاع مقدس در هرمزگان به خاک سپرده شد

بندرعباس - ايرنا - مسئول امور شهداي گمنام حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس هرمزگان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، هشت شهيد گمنام دوران دفاع مقدس امروز پنجشنبه با حضور گسترده مردم استان تشييع و به خاک سپرده شدند.

سجاد اميريان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 2 شهيد در روستاي شميل بندرعباس ، 2 شهيد روستاي چهواز پارسيان و 2 شهيد در بندرلنگه و 2 شهيد در روستاي کشپيري ميناب به خاک سپرده شدند.

وي ادامه داد: عصر امروز 12 اسفند نيز 2 شهيد گمنام در شهر تخت بندرعباس و 2 شهيد در سردشت بشاگرد تشييع و به خاک سپرده مي شوند.

مسئول امور شهداي گمنام حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس هرمزگان اضافه کرد: 2 شهيد گمنام عصر ديروز در تازيان بندرعباس و 2 شهيد ديگر در کوشکنار پارسيان به خاک سپرده شدند.

اميريان يادآور شد: چهار شهيد گمنام روز جمعه پس از تشييع توسط مردم در شهر فين بندرعباس و بندر مقام بندرلنگه به خاک سپرده مي شوند.

به گفته وي ، اين شهدا در سن هاي مختلف و بين 17 تا 37 سال سن دارند که در عمليات هاي گوناگون همچون بدر ، خيبر ، والفجر يک و تک آخر در سال 67 به شهادت رسيده اند.

وي با اشاره به اينکه هرمزگان داراي افزون بر يک هزار و 250 شهيد دوران دفاع مقدس است، افزود: با تشييع و خاکسپاري 20 شهيدي که 2 روز قبل وارد استان شده اند تعداد شهداي گمنام دوران دفاع مقدس هرمزگان به افزون بر 150 شهيد مي رسد که در 50 نقطه هرمزگان به خاک سپرده شده اند.

يکشنبه هفتم آذرماه 95 نيز 10 شهيد گمنام مربوط به عمليات هاي والفجر يک ، خيبر و محرم وارد هرمزگان شدند و پس از تشييع باشکوه در شهرهاي بندرلنگه ، پارسيان ، بندرعباس ، ميناب و سيريک ، 3 شهيد در بندرکنگ و 2 شهيد در جزيره لاوان از توابع بندرلنگه ، 2 شهيد در روستاي قلعه قاضي بندرعباس ، 2 شهيد در بندزرک ميناب و يک شهيد نيز در شهرستان سيريک به خاک سپرده شدند.

همچنين يازدهم آذرماه نيز پيکر 2 شهيد گمنام مربوط به خيبر و والفجر يک در منطقه سيريک هرمزگان تشييع و به خاک سپرده شد.

3219/6048

خبرنگار: عزت الله معمارباشي**انتشار دهنده: خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها