۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸
کد خبر: 82441709
T T
۰ نفر

عنوان هاي مطبوعات محلي استان اصفهان

۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸
کد خبر: 82441709
عنوان هاي مطبوعات محلي استان اصفهان

اصفهان- ايرنا- آغاز كورس كرسي بهارستاني اصفهان، فرهنگ سازي آدمك هاي رنگارنگ سر چهار راههاي پرترافيك، رونق سرمايه گذاري خارجي براي توسعه زيرساخت هاي اصفهان و بافت هاي فرسوده محلات باززنده سازي مي شود از مهمترين مطالب روزنامه هاي امروز پنجشنبه در استان اصفهان بود.

روزنامه نسل فردا با انتخاب تيتر' آغاز كورس كرسي بهارستاني اصفهان' با اشاره به صدور دستور وزير كشور براي شروع فرآيند انتخابات ميان دوره اي مجلس در اصفهان نوشت: مهلت ثبت نام از داوطلبان هفت روزاست كه تا پايان روز شنبه چهاردهم اسفندماه سالجاري ادامه خواهد داشت.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از مديرعامل شركت برق اصفهان نوشت: سهم برق در آلودگي محيط زيست 31 درصد است.
حميدرضا پيرپيران با اشاره به مفهوم شدت انرژي به ميزان انرژي افزود: شدت انرژي به ميزان انرژي مورد استفاده براي توليد يك واحد كالا گفته مي شود كه در ايران 9 برابر ژاپن، 3 برابر عربستان و 4 برابر متوسط جهاني است كه اين آمار جاي تامل دارد.
وي گفت: همه بخش هاي مصرف كننده انرژي برق بايد مصرف بهينه را بعنوان يك تكليف الهي مورد توجه قرار دهند.
روزنامه اصفهان زيبا هم در تيتر خود به خيز خارجي ها براي سرمايه گذاري در اصفهان اشاره كرد و نوشت: بر اساس آمارها طرح هاي گردشگري، آبي و حمل و نقل استان اصفهان بيشترين جذابيت را براي سرمايه گذاران دارند.
اين روزنامه مي افزايد: محورهاي اصلي اين مذاكرات ، نشست ها، سرمايه گذاري ها، قراردادهاي هيات هاي خارجي و هيات هاي اقتصادي استان اصفهان در ارتباط با حوزه هاي گردشگري، طرح هاي آبي، حمل و نقل، درماني بهداشتي و تامين ماشين آلات سنگين بوده و براي سهولت سفر و تسهيل برپايي نشست ها ، اتاق بازرگاني ، صنايع و معادن و كشاورزي استان اصفهان بعنوان محور اصلي و به نوعي برنامه ريز اين مذاكرات مشخص و فعال شده است.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از شهردار اصفهان نوشت: بافت هاي فرسوده محلات باز زنده سازي مي شود.
مهدي جمالي نژاد راه اندازي دفتر تسهيل گري احياي بافت فرسوده را محركه نوسازي بافت هاي فرسوده محلات قديمي منطقه يازده دانست و به تخفيف 70 درصدي پروانه ساخت بعنوان يكي از تسهيلات ارائه شده از سوي شهرداري اصفهان براي تشويق شهروندان به نوسازي اين بافت ها اشاره كرد.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان نوشت: با اقدامات انجام شده توسط كميته فرهنگ شهروندي و پويش مردمي ترافيك شهرداري اصفهان، رفتارهاي ترافيكي شهروندان اصفهاني ارتقا يافته است.
عليرضا صلواتي افزود: ارتقاي فرهنگ رفتارهاي ترافيكي شهروندان از دغدغه هاي مديران شهري اصفهان بود كه در حال حاضر با افزايش فرهنگ ترافيكي مردم حد زيادي از اين دغدغه كاسته شده است.
روزنامه اصفهان امروز هم در مطلبي با اشاره به ساخت پنجمين شهرك فناوري كشور در اصفهان به نقل از مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان اصفهان نوشت:از هفته شهرك فناوري مصوب در كشور، پنجمين شهرك كشور در اصفهان راه اندازي شد.
محمد جواد بگي افزود: شهرك هاي فناوري در توسعه توليد محصولات با ارزش افزوده بالا و بي نيازي از واردات محصولات فراصنعتي و هايتك در كشور از اهميت بالايي برخوردار است.
وي گفت: در كشور تا كنون هفت شهرك فناوري در استانهاي خراسان رضوي، تهران، خوزستان، آذربايجان شرقي، فارس و اصفهان مصوب شده كه امسال پنجمين شهرك فناوري كشور در اصفهان راه اندازي شد.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از مدير امور اجتماعي و مشاركت هاي مردمي شهرداري اصفهان نوشت: در شهر اصفهان 70 تا 75 هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد كه در سه گروه خودسرپرست، بدسرپرست و بي سرپرست طبقه بندي مي شوند.
مسعود مهدويان فر افزود: تلاش خواهيم كرد تا همكاري معاونت هاي فرهنگي اجتماعي در مناطق 15 گانه ، خيريه ها ، سمن ها و سازمان هاي حمايتي از قبيل كميته امداد امام(ره) سازمان بهزيستي ، هلال احمر و ديگر دستگاههاي مربوطه در تمامي مناطق در سطح شهر اقدام به داير نمودن بازارچه هاي عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار كنيم.
روزنامه نصف جهان هم با انتخاب تيتر خود به ' و ناگهان اصفهان ...' با اشاره به افزايش يكباره سفر جهانگردان خارجي به نصف جهان در دوران پسا برجام از نگاه يك رسانه معتبر بين المللي نوشت: اصفهان كه از آن بعنوان نصف جهان ياد مي شود توانسته بيش از هر زماني پس از برجام و لغو تحريم ها جهانگرد خارجي جذب كند.
اين روزنامه به با انتشار گزارشي از سايت ' المانيتور' در اين باره مي افزايد: از زمان انتخاب حسن روحاني در سال 2013 ميلادي بعنوان رئيس جمهوري ايران، صنعت گردشگري اين كشور شاهد بزرگ ترين رشد بوده است كه در نتيجه امضاي توافق هسته اي در ژانويه 2016 ميلادي و لغو تحريم ها بوده است.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از مديرعامل شركت گاز استان اصفهان با اشاره به كسري 600 ميليارد توماني اين شركت در 11 ماه گذشته به صندوق دولت نوشت: اخلال در روند واريز اينگونه مطالبات دولت را در تامين بودجه يارانه ها دچار مشكل مي كند.
مصطفي علوي با بيان اينكه در حال حاضر شهرستان شهرضا 58 ميلياردتومان به شركت گاز استان بدهكار است افزود: بايد همكاري لازم در وصول اين مطالبات كه در بخش هاي مختلف وجود دارد انجام شود.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان نوشت: بسياري از پوشاكي كه بعنوان قاچاق گرفته مي شود قاچاق نيست و متاسفانه متصدي به دليل اينكه بتواند جنس خود را بفروشد مارك ترك روي لباس نصب مي كند در صورتيكه آن لباس توليد داخل است.
جواد محمدي فشاركي با بيان اينكه از ابتداي اسفندماه طرح بازرسي از اصناف ويژه نوروز شروع شده است افزود: اين طرح نسبت به سالهاي گذشته دو هفته زودتر با همكاري 135 بازرس رسمي و 101 بازرس افتخاري آغاز شده است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علي نعماني - انتشار دهنده : عمادي

سرخط اخبار استان‌ها