۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵
کد خبر: 82437936
T T
۰ نفر
ايوبي: شفافيت و استانداردسازي در سازمان سينمايي انجام مي‌شود

تهران-ايرنا - معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: سازمان سينمايي به دنبال شفافيت و استانداردسازي در تمام زمينه هاي فعاليت خود است.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا از سازمان سينمايي، مراسم اعطاي گواهينامه 9001 ISO ورژن 2015 و ISO 10002 ورژن 2012 به سازمان امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور حجت‌الله ايوبي رييس سازمان امور سينمايي برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور مديران سازمان سينمايي و مديران ارشد هلدينگ بين المللي توسعه دهندگان سيستم ابتكار و نماينده شركت WTG و شركت BQC اروپا در ايران برگزار شد، نشان بين المللي9001 ISO (استاندارد سيستم مديريت كيفيت) و ISO 10002 (رضايت مشتري، راهنمايي براي رسيدگي و پاسخگويي به شكايات) به سازمان امور سينمايي و سمعي بصري اعطا گرديد.
در اين مراسم ايوبي با تقدير از زحمات و پيگيري هاي دفتر برنامه، بودجه و تحول اداري كه منجر به دريافت گواهينامه هاي ايزو توسط سازمان امور سينمايي شده، ابراز اميدواري كرد، سازمان امور سينمايي در راستاي خدمت رساني به هنر سينما به عنوان هنر نمونه كشور بتواند با گام برداشتن در جهت استاندارد سازي به يك سازمان استاندارد و شفاف تبديل شود.
ايوبي با اشاره به تبديل شدن معاونت سينمايي وزارت ارشاد به سازمان امور سينمايي و سمعي بصري گفت: رايزني هاي بسيار زيادي با مجموعه دولت و مجلس صورت گرفت تا سازمان امور سينمايي به صورت يك سازمان تخصصي شكل گرفته و مسير ارتقا را در پيش بگيرد.
رئيس سازمان سينمايي با اشاره به اينكه حوزه سينما با همه معضلات پيش رو نياز به يك سازمان مستقل داشت افزود: سينما به نوعي مدرن ترين پديده در جهان امروز به شمار مي رود و ورود تكنولوژي ديجيتال به اين حوزه آن را به پديده اي فوق مدرن نيز تبديل كرده است و از اين رو لازم است تا گردش امور در آن بر اساس استانداردهاي روز دنيا صورت پذيرد.
ايوبي يكي از مشكلات پيش رو در ايران را عدم تحقق كامل دولت الكترونيك در بسياري از سازمانها و نهادها دانست و خاطر نشان كرد: با استقرار و تكميل فرايندهاي دولت الكترونيك در سازمان سينمايي و شفاف شدن گردش كارها اعتماد اصحاب سينما به اين سازمان نيز افزايش مي يابد.
وي با اشاره به اصلاح متن توافقنامه هاي منعقده با موسسات وابسته از ابتداي سال 95 و تعريف دقيق فعاليت ها و مبالغ مربوطه و عملياتي شدن اين توافقنامه ها را، عامل مهمي در نظم دهي و ايجاد شفافيت سازماني دانست و ضمن تشكر از همكاران موسسات ذيربط سازمان سينمايي بر تداوم و تكميل اين روند تاكيد كرد.
رييس سازمان سينمايي با تاكيد بر اينكه سينماي ايران امروز به سفير گوياي تمدن و فرهنگ ايران زمين تبديل شده است، گفت: اصحاب سينما مرزداران فرهنگ و هنر ايران هستند و از اين جهت سازمان سينمايي براي اداره چنين پديده اي بايد به علم روز و استانداردهاي جهاني مجهز باشد.
در اين مراسم جواد صباغ مدير كل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداري با تاكيد بر تثبيت وضعيت سازمان سينمايي به عنوان يك سازمان قانوني با رديف بودجه مستقل مطابق مصوبه شوراي عالي اداري به اصلاح روندهاي كلي سازماني در حوزه هاي مختلف همزمان با ارزيابي هاي كارشناسان ايزو و همكاري صميمانه همه واحدهاي سازمان اشاره كرد.
برگزاري دوره هاي آموزشي براي كاركنان، بازنگري در نمودار و ساختار سازماني بمنظور رفع تداخل ها و موازي كاري ها، تدوين شرح شغل ها توسط تيمي زبده و متخصص ،بازبيني و بازنويسي متن موافقتنامه ها با موسسات وابسته و جاري شدن روح شفافيت برآنها، ايجاد برخي تغييرات در ساختمان سازمان به منظور تكريم ارباب رجوع و تسهيل شرايط كاري همكاران تا حد ممكن، فعال سازي گروه نظارت بر اجراي توافقنامه ها، تشكيل كميته توسعه دولت الكترونيك و هوشمندسازي و كميته ساختار و فناوري هاي مديريتي، از جمله اقدامات موثري بودند كه بنا به توضيحات جواد صباغ، در ارزيابي كارشناسان جهت اعطاي استاندارد هاي ايزو نقش داشته اند.
مديركل برنامه،بودجه و تحول اداري سازمان سينمايي با اشاره به تصويب چارت جديد سازمان گفت: فيلمخانه ملي ايران در ساختار جديد به اداره كل فيلمخانه ملي ايران ارتقاء يافته و روابط عمومي سازمان سينمايي نيز با منفك شدن از دفتر رياست به عنوان اداره كل روابط عمومي و همكاري هاي بين المللي فعاليت خواهد كرد.همچنين مشاور حقوقي و امور مجلس نيز به مشاورين رييس سازمان اضافه شده است.
مديرعامل هلدينگ بين المللي توسعه دهندگان سيستم ابتكار و نماينده شركت هاي WTG و BQC نيز با اشاره به همكاري خوب كاركنان سازمان سينمايي در پياده سازي و استقرار سيستم مديريت و وجود اعتماد سازماني در روند اجراي طرح را نشانه خوبي از توسعه يافتگي در رفتار سازماني كاركنان و مديران سازمان سينمايي دانست و از آن تقدير كرد.
در اين مراسم ضمن اعطاي گواهينامه هاي بين المللي ايزو 9001 و ايزو 10002 به سازمان امور سينمايي، تنديس زرين تعالي سازماني از سوي شركت wTG فعال در اتحاديه اروپا از سوي نماينده رسمي آن در ايران نيز به سازمان سينمايي اهدا شد.
فراهنگ**9246**1027**خبرنگار: عليرضا مرادي**انتشار: جواد دهقاني
۰ نفر