۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۳۲
کد خبر: 82417274
T T
۰ نفر
عشاير پشتيبان نظام اسلامي و از قطب هاي مولد كشور هستند

ساوه - ايرنا - فرماندار ساوه گفت: عشاير از پشتيبان هاي اصلي نظام جمهوري اسلامي هستند كه همواره در حوزه هاي مختلف سياسي و اقتصادي، پيشقدم و حامي نظام و انقلاب بوده اند و از قطب هاي مولد در كشور محسوب مي شوند.

به گزارش ايرنا، محمد بهاروند روز يكشنبه در جشن انقلابي عشاير، افزود: عشاير در دوران انقلاب و دفاع مقدس با ايثارگري‌هاي خود جانانه در برابر رژيم شاهنشاهي و تجاوز دشمن بعثي مقاومت و شهداي والامقامي نيز تقديم كشور كرده اند.
وي، با اشاره به نقش توليدي و اقتصادي عشاير در سال هاي پس از انقلاباسلامي ايران، ادامه داد: اين قشر از جامعه خود را سرباز ولايت مي دانند و در تمام شرايط و احوالات كشور حضور پررنگ و حماسي دارند.
بهاروند گفت: جامعه عشايري در سال هاي گذشته با تامين بخش مهمي از مايحتاج كشور و تكيه بر ظرفيت هاي داخلي، نقش بسزايي در اقتصاد داشته و مي توان گفت زندگي عشاير نمونه بارزي از اقتصاد مقاومتي است.
فرماندار ساوه بيان كرد: رهروان شهدا از جمله جامعه عشاير كشور در شرايط كنوني مي توانند با تكيه بر توليدات خود به عملياتي شدن بخش عمده اي از سياست هاي اقتصاد مقاومتي براي مقابله با تحريم هاو بالندگي اقتصادي كمك كنند.
بهاروند افزود: نظام جمهوري اسلامي توجه ويژه اي به عشاير دارد و در سال هاي گذشته خدمات مناسبي به اين قشر ارائه كرده است.
در اين آيين علاوه بر اجراي موسيقي محلي، جشنواره بازي هاي بومي محلي عشاير نيز در رشته هاي متنوع برگزار شد.
290 تا 300 خانوار در 19 منطقه عشايري ساوه زندگي مي كنند كه سهم اين تعداد از مجموع پنج هزار تن توليد گوشت قرمز عشاير استان مركزي، 2 هزار و 300 تن است.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابايي*** انتشاردهنده:مژگان حيدري