۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۱۲
کد خبر: 82417034
T T
۰ نفر
يزد مسوول كميته 'هويت كودك ايراني اسلامي' در كشور معرفي شد

يزد - ايرنا- معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، يزد به عنوان مسوول كميته هويت كودك ايراني اسلامي در كشور انتخاب شد.

به گزارش ايرنا محمدحسن رادمنش روز يكشنبه در نشست با خبرنگاران استان يزد از برگزاري جشنواره هويت كودكان ايران اسلامي خردادماه 96با حضور استانهاي مختلف در يزد خبر داد و افزود: استان هاي فارس، قزوين و كرمانشاه در اين جشنواره مشاركت دارند.
وي خاطر نشان كرد:در زمينه هويت ملي سعي بر اين است كه فرهنگ بومي و محلي خود را با برنامه‌هاي اثرگذار براي دانش‌آموزان از سنين پايين و به ويژه پيش‌دبستاني برگزار كنيم.
رادمنش اظهار كرد:هويت اسلامي شامل مفاهيم و محتواي حيات طيبه، عدالت، مهدويت و انتظار، امر به معروف و نهي از منكر، ولايت‌فقيه و حجاب و است كه اين موارد در جشنواره ياد شده مد نظر قرار گرفته خواهد شد.
معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: جشنواره قصه گويي زير گنبد كبود با رويكرد بومي و محلي و با گويش ادبيات عاميانه يزد با حضور 130 مربي برگزار شد كه 19 نفر آنها برگزيده انتخاب شدند.
وي افزود: تمام اين داستانها در قالب يك بسته آموزشي در قالب كتاب و سي دي سال تحصيلي آينده در ميان دانش آموزان پيش دبستاني توزيع مي شود.
در حال حاضر از تعداد 227 هزار و 140 دانش آموز استان يزد 123 هزار نفر آنها در مقطع ابتدايي تحصيل مي كنند.
2088/ 5054 خبرنگار: كبري دانشي دهج ** انتشار: بهنام احمدي *