۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۲۰
کد خبر: 82408621
T T
۰ نفر

مروری بر مطالب مطبوعات محلی اصفهان

۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۲۰
کد خبر: 82408621
مروری بر مطالب مطبوعات محلی اصفهان

اصفهان- ایرنا- جشنواره فجر فقط با 8 فیلم!، زمستان باز هم گاز گرفت، پلاسكویی در كمین درمان و سلامت شهر و اصفهان در حوزه شهری و رفتاری نیازمند انقلاب است از مهمترین مطالب روزنامه های روز دوشنبه استان اصفهان است.

روزنامه نصف جهان در تیتر نخست خود با اشاره به اینكه آثار ارسالی به اصفهان باز هم آب رفت نوشت: جشنواره فجر فقط با 8 فیلم!
این روزنامه به نقل از مدیركل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان اضافه كرد: پس از رایزنی های مختلف نهایت تصمیم بر آن شد كه تنها هشت فیلم از جشنواره فجر در اصفهان اكران شود.
حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی افزود: ابتدا قرار بر این بود كه 20 فیلم از جشنواره فجر در اصفهان اكران شود و پس از اعلام این مطلب كه بسته های فیلم جشنواره هشت تایی هستند این تعداد به اكران 16 فیلم در دو سینمای فلسطین و سپاهان كاهش یافت.
وی افزود: سرانجام پس از رایزنی های نهایی تصمیم بر آن شد كه تنها یك بسته هشت تایی از فیلم های جشنواره فجر در سینما فلسطین اصفهان اكران شود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان نوشت: كودكان كاری كه در اصفهان مشغول دست فروشی در حاشیه زاینده رود هستند را عمدتا اتباع خاص تشكیل می دهند.
جهانگیر كریمی با اشاره به برقراری امنیت كامل در سطح شهر، پارك ها و معابر عمومی افزود:كیوسك های پلیس در تمامی نقاط حساس شهر وجود داشته و در این زمینه كمبودی از نظر تعداد كیوسك پلیس در اصفهان وجود ندارد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نوشت: جاری نبودن زاینده رود و عدم تغذیه چشمه های زیرزمینی، موضوع فرونشست زمین را در كلان شهر اصفهان بسیار تشدید خواهد كرد.
سید جمال الدین صمصام شریعت پرداختن به موضوع فرونشست در سطح كلانشهرها را با توجه به تراكم جمعیتی بالا، وجود ساختمانهای متعدد و شریان های حیاتی بسیار مهم ارزیابی كرد و گفت: با توجه به اینكه بسیاری از تاسیسات شهری زیر زمینی دارای حساسیت و دقت بالایی در اجرا هستند، هرگونه تغییر و جابجایی ناشی از فرونشست می تواند در عملكرد آنها اختلال ایجاد كند.
روزنامه اصفهان زیبا هم در مطلبی با اشاره به مسمومیت 12 نفر با گاز مونوكسید كربن تنها ظرف دو روز در اصفهان نوشت: زمستان باز هم گاز گرفت!
این روزنامه با اشاره به اینكه زنگ هشدار به صدا درآمده افزود: از همین دو، سه روز پیش كه سوز سرما كوك شده و سیلی می زند به تن شهر، از همان موقعی كه سرما استخوان تركاند و اصفهانی ها را واداشت تا لباس های كلفت و ضخیمشان را از توی چمدان هایشان بیرون بكشند و خودشان را توی آنها قایم كنند. ساز سرما كوك شد، بدن ها كه به لرزه افتاد ، شعله بخاری ها هم بالا كشیده شد و درجه آبگرمكن ها و پكیج ها هم چرخید و چرخید تا سرما و گرما جنگشان را با هم شروع كند؛ جنگی كه تنها در ظرف 48 ساعت ، 12 نفر را قربانی كرد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان نوشت: بار ترافیك از دوش میدان احمدآباد برداشته می شود.
علیرضا صلواتی با اشاره به اینكه برای روان تر شدن ترافیك، احداث دوربرگردان های شمالی و جنوبی میدان احمدآباد از دو سال پیش در اولویت قرار گرفت گفت:عملیات اجرایی پروژه دوربرگردان های شمالی و جنوبی میدان احمدآباد با تلاش معاونت عمران شهری و سازمان عمران شهرداری اصفهان بصورت شبانه روزی در حال انجام است.
روزنامه نسل فردا هم در مطلبی با اشاره به داستان دعوای بین تامین اجتماعی و علوم پزشكی استان اصفهان نوشت: پلاسكویی در كمین درمان و سلامت شهر.
این روزنامه در ادامه افزود: در جریان ایجاد شده نكته مهم این است كه چرا باید دستور استاندار عملیاتی نشود و خلاف قانون عمل شود.؟
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان نوشت: بیش از یك میلیارد تومان صنایع دستی قاچاق از میدان نقش جهان توقیف شد.
جواد محمدی فشاركی با بیان اینكه میزان جریمه ها برای متخلفان و قاچاقچیان صنایع دستی با توجه به درآمدی كه از این راه بدست می آورند پایین است، افزود: نسبت به این شكل از برخورد معترض هستیم؛ اما از آنجا كه اداره تعزیرات حكومتی تعیین كننده است، بیش از این كاری از ما ساخته نیست.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان نوشت: در نوروز 96 نرخ اقامت در هتل ها ثابت می ماند.
مهدی نریمانی افزود: هنوز در این خصوص مصوبه ای به شكل رسمی ابلاغ نشده، اما قرار بر این است كه قیمت هتل ها در سال جدید ثابت بماند.
نریمانی گفت: تعیین نرخ اقامت بر مبنای سنجش عرضه، تقاضا و كشش بازار انجام می شود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان نوشت: 60 درصد جمعیت بالای 30 سال چاق هستند كه به خاطر استفاده زیاد از نمك مبتلا به چاقی می شوند.
رضا خدیوی در همایش مبارزه با سرطان افزود: بروز موارد سرطان در جامعه پزشكی موید این است كه فقط ناآگاهی باعث پیشگیری از بیماری نمی شود و بعد از آگاهی بخشی به مردم باید زیرساخت ها را آماده كنیم.
روزنامه اصفهان امروز هم در مطلبی به نقل از رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: اصفهان در حوزه شهری و رفتاری نیازمند انقلاب است.
رضا امینی افزود: وقتی مردم را دعوت می كنیم تا فعالیتی را برای شهر انجام دهند، باید زیرساخت های عمومی را فراهم كنیم؛ برای مثال یك شهروند اگر بخواهد خودروی خود را از پاركینگ خارج نكند ، باید بتواند به راحتی با اتوبوس در شهر تردد كند، اما متاسفانه این زیرساخت ها آماده نیست.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از توافق فعالان گردشگری استان صفهان و كشور ارمنستان جهت تشكیل كمیته مشترك توسعه گردشگری این استان با كشور ارمنستان خبر داد.
فریدون الهیاری افزود: با توجه به اینكه گردشگری یكی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی و فرهنگی ایران و استان اصفهان به شمار می رود، تمامی برنامه ریزی های خود را در راستای توسعه استان بر این مبنا قرار داده ایم.
گ 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها