۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82400064
T T
۰ نفر
اجراي طرح پيشگيري از اعتياد با حضور بسيج

تهران - ايرنا - قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجراي طرح كرامت (پيشگيري از اعتياد) با كمك بسيج مستضعفين خبر داد و گفت: اين طرح در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب و تاكيد رئيس جمهوري در كاهش آسيب هاي اجتماعي از دهه فجر امسال در دو شهرستان استان هاي اصفهان و همدان اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي مويدي روز سه شنبه در حاشيه جلسه هم انديشي استانداران، فرماندهان استان هاي همدان و اصفهان و نيز فرماندهان بسيج مستضعفين و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، درجمع خبرنگاران افزود: هم اينك بخش هاي مطالعاتي اين طرح به پايان رسيده و بستر لازم براي اجراي موثر آن به منظور پيشگيري از اعتياد با مشاركت بسيج فراهم شده است.
وي با بيان اينكه طرح ياد شده به صورت آزمايشي در دو استان ذكر شده به اجرا در خواهد آمد، تاكيد كرد: تمهيدات لازم براي تحقق بهتر اجراي طرح كرامت اتخاذ شده است.
مويدي گفت: اين طرح به مدت يكسال در استان هاي ذكر شده به صورت آزمايشي اجرا خواهد شد و پس از ارزيابي ميداني و شيوع شناسي لازم، در ديگر استانهاي كشور به اجرا در مي آيد .
وي آموزش دانش آموزان، توانمند سازي مربيان و دانش آموزان و خانواده به منظور پيشگيري اعتياد و عدم تمايل دانش آموزان به مواد مخدر و نيز برخورد باخرده فروشان مواد و پاكسازي و ساماندهي معتادان از سطح شهر را از جمله اقدامات طرح كرامت عنوان كرد.
مويدي، اعتياد را جزو اولين مولفه هاي آسيب هاي اجتماعي قلمداد كرد كه مي تواند در توليد جرايم اثرگذار باشد.
وي ابراز اميدواري كرد با اجراي طرح يادشده، بستري فراهم شود كه با كمك مردم بتوان در كاهش آسيب اعتياد گام برداشت.
اجتمام**9136**1569
خبرنگار: فرزانه جلاليان **انتشار: علي حبيبي
۰ نفر