پرونده واردات صنعتی با تكیه بر توان و تخصص نیروهای داخلی بسته می شود

بندرعباس- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاكید بر بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت های داخلی برای دستیابی به خودكفایی در بخش های مختلف، گفت: در حوزه صنعت نیز می‌توان با تكیه‌بر توان و تخصص نیروهای داخلی به خودكفایی در تولیدات صنعتی رسید و پرونده واردات صنعتی را برای همیشه بست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین هاشمی تختی دوشنبه در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با تأكید بر لزوم توسعه در حوزه صنعت هرمزگان اظهار كرد: توسعه زیر بنایی صنعت در هرمزگان می‌تواند چرخه و زنجیره تولیدات صنعتی را به نقطه خودكفایی برساند.
وی ضمن تاكید بر استفاده از نیروهای بومی در صنایع استان، خاطرنشان كرد: توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در راستای تعالی رشد صنعت برای مردم استان هرمزگان باید دارای ویژگی های مختلف از جمله استمرار مشاغل موجود و رشد اشتغالزایی و افزایش بهره وری در تولید باشد.
نماینده حوزه مركزی استان هرمزگان در خانه ملت با اشاره به برنامه ششم توسعه و تأكید بر استفاده از توان نیروی ماندگار در برخی از استان‌ها گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه در تمامی استخدامی‌ها اولویت به نیروی ماندگار استانی داده ‌شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس نیز در این نشست بیان داشت: درحال حاضر منطقه ویژه اقتصادی غرب بندرعباس با دو هزار و 500 هكتار زیربنا و استقرار صنایعی همچون فولاد – آلومینیوم و سایر صنایع، به قطب صنعت فولاد ، آلومینیوم ، تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی و انرژی برق تبدیل‌شده است .
حسن خلج طهرانی با اشاره به اشتغال 10 هزار نفر در این منطقه عنوان كرد: به دنبال رشد و توسعه منطقه ویژه اقتصادی بوده و در زمینه اشتغال نیروی ماندگار بیشترین اولویت را برای هرمزگان قائل هستیم.
خلج طهرانی با تأكید بر اینكه این منطقه توانایی جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و بزرگ‌تر را نیز دارد ، گفت: می‌توان با همكاری نمایندگان و صنایع و معادن استان برنامه‌های دقیق‌ تری را برای جذب صنایع و سرمایه‌های كلان در این منطقه طراحی كرد و چشم‌اندازی‌های روشن‌تری را چه در زمینه جذب نیرو و چه در زمینه سود بیشتر برای هرمزگان ترسیم نمود.
در استان هرمزگان شش منطقه ویژه اقتصادی قشم، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، بندر شهید رجایی، كشتی سازی خلیج فارس، منطقه انرژی بر پارسیان (غرب استان) و منطقه ویژه اقتصادی لاوان ( نفتی) و همچنین دو منطقه آزاد تجاری كیش و قشم فعالیت دارند.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس كه هم اكنون افزون بر 10 هزار نفر در صنایع مستقر در آن مشغول به كار هستند در 13كیلومتری غرب شهر بندرعباس و در مجاورت مجتمع بندری شهید رجایی و پالایشگاههای ستاره خلیج فارس و بندرعباس قرار دارد.
دسترسی به راههای هوایی، دریایی، ریلی، شوسه و مجاورت با پالایشگاههای بزرگ نفت ستاره خلیج فارس، و بندرعباس، بندرشهید رجایی و خلیج فارس، نیروگاه و دارا بودن هتل پنج ستاره، تجهیزات آب شیرین كن و تصفیه آب و اسكله های اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی مجهز به 33 كیلومتر نوار نقاله وتجهیزات آن با ظرفیت 12میلیون تن ، اسكله اختصاصی تخلیه مواد نفتی با ظرفیت 15میلیون تن از ویژگیهای منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس نسبت به دیگر مناطق ویژه در سراسر كشوراعلام شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده