برنامه ریزی ایرنا برای رویداد مشهد 2017 در سه سطح  استانی، ملی و فراملی

مشهد-ایرنا- مدیر كل اخبار استانهای سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از برنامه ریزی این رسانه برای اطلاع رسانی رویداد مشهد 2017 در سه سطح استانی، ملی و فراملی خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در این خصوص در ایرنا اندیشیده شده است.

علی حیدری بعد از ظهر دوشنبه در نشست مشترك مدیران مسئول رسانه ها و خبرگزاری های ملی با موضوع مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی اظهاركرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی در سطح استانی و ملی با قوت تمام وارد شده و در بخش فراملی نیز انتشار اخبار مربوط به رویداد مشهد 2017 به زبان های مختلف بر روی خروجی های این رسانه در حال انجام است.
وی با اشاره به اینكه شبكه های اجتماعی از جمله ظرفیت های نوین در عرصه اطلاع رسانی محسوب می شوند، گفت: با توجه به حضور موثر و فعال مردم در شبكه های اجتماعی از این ظرفیت نیز می توان در اطلاع رسانی و انتشار اخبار روز بهره برد.
وی اضافه كرد: شبكه های اجتماعی دارای ظرفیتی مهم در معرفی جایگاه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهانی اسلام در سال 2017 هستند كه این امر در خبرگزاری جمهوری اسلامی مورد توجه جدی قرار گرفته است.
حیدری تاكید كرد: با همین هدف خبرگزاری جمهوری اسلامی در زمینه تولید اخبار چند رسانه ای، تولید محصولات نوین خبری و اطلاع رسانی در شبكه های اجتماعی از این ظرفیت، بهره كافی و لازم را می برد.
حجت الاسلام سید محمود دعایی نماینده رهبری و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نیز در این نشست بیان كرد:رسانه ها در تبیین و تشریح جایگاه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نقش و سهم بالایی دارند.
وی بیان كرد: با توجه به ضرورت رعایت مسائل امنیتی به دلیل شرایط موجود درمنطقه باید الزام و ضرورت كنترل های ضروری در حرم مطهر رضوی برای زائران و گردشگران بیشتر تبیین شود.
ناصر بزرگمهر مشاور رسانه ای وزیرصنعت، معدن و تجارت و مدیر مسئول روزنامه سمت نیز در این نشست با بیان اینكه جایگاه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید هرچه بیشتر و بهتر معرفی شود، افزود: تا كنون خبرها و گزارش های متعددی در این زمینه منتشر شده است اما هنوز جای كار برای معرفی مشهد با این عنوان در سطح ملی وجود دارد.
وی بیان كرد:رسانه ها در راستای معرفی پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید بیش از اینها تلاش نمایند و در سطوح مختلف خبری از جمله دفاتر نمایندگی در شهرستانها و نیز سطوح ملی بیش از پیش در این راستا كار شود.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان كنفرانس اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 كشور اسلامی، كلانشهر مذهبی مشهد را برای سال میلادی 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب كرده است.
در این چارچوب دفتر مطالعات راهبردی مشهد 2017 شهریور سال گذشته برای استفاده از ظرفیت كارشناسی، صاحبنظران و مشاوران متخصص برای تدوین برنامه های محتوایی و عملیاتی این مناسبت تاسیس شد.
پنجم بهمن ماه سال جاری مراسم افتتاحیه رسمی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار می شود.
6012/7496خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی