۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۰۹
کد خبر: 82398808
T T
۰ نفر
جراحی اشتباهی دست كودك اصفهانی

اصفهان - ایرنا - اولیای كودكی 2 ساله كه پزشك دست چپش را به اشتباه به جای دست راست عمل جراحی كرد، اشتباه سهوی و پوزش پزشك را پذیرفتند و ابراز امیدواری كردند كه در آینده درصد این اشتباهات به صفر برسد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، كودكی 2 ساله روز گذشته در یكی از بیمارستان های اصفهان از ناحیه دست چپ تحت عمل جراحی قرار گرفت و این موضوع اعتراض اولیای كودك را در پی داشت.
اولیای كودك مدعی بودند كه كودك 2 ساله آنها هنگام تولد از ناحیه تاندون دست راست آسیب دیده بود و براساس توصیه پزشكان باید در 2 سالگی تحت عمل جراحی قرار می گرفت.
این كودك روز گذشته در یكی از بیمارستان های اصفهان تحت عمل جراحی قرار گرفت كه پزشك معالج به اشتباه دست چپ او را عمل كرد.
پس از پیگیری خبرنگار ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با تایید این خبر، جوابیه ای صادر كرد.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان در این جوابیه با اشاره به اینكه مورد یاد شده شكستگی نبوده و عكس و تصویر نداشته است، تصریح كرد: متاسفانه جراح در اتاق عمل اشتباه كرده است.
دانشگاه علوم پزشكی اصفهان اضافه كرد: عمل تاندونی بوده و امروز صبح تصحیح شده و دست مبتلا توسط همان پزشك، جراحی شده است.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با اشاره اینكه پزشك جراح، خطای خود را پذیرفته و جبران كرده است، اضافه كرد: این پزشك نیز از اولیای بیمار عذرخواهی نموده و اولیای بیمار نیز بر ناخواسته بودن این اشتباه اذعان كرده و پوزش جراح را پذیرفته اند .
در ادامه این جوابیه كه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: به رغم این امر، كلیه حقوق اولیای بیمار محفوظ است و هرگونه خسارت احتمالی با تشخیص مراجع ذیصلاح جبران خواهد شد.
دانشگاه علوم پزشكی اصفهان تاكید كرد: در این خصوص و برای ارتقای فرآیندهای بالینی و كاهش خطاهای احتمالی، كمیته كاهش خطای بالینی در بیمارستان مذكور تشكیل شده و این موضوع در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی اصفهان در دستور كار قرار گرفته است.
این دانشگاه با اشاره به اینكه خطای بالینی حتی در یك مورد نیز مورد انتظار نیست، اضافه كرد: لكن واقعیت این است كه‌ در هیچ جای دنیا، چنین امری قابل پیشگیری كامل نیست و تعداد خطای بالینی اگرچه رو به كاهش هست ولی هیچوقت خطای انسانی به صفر نمی رسد.
دانشگاه علوم پزشكی اصفهان افزود: ضمن درك اولیای بیمار، تلاش مضاعفی برای كاهش این موارد در دستور كار قرار دارد و امیدواریم هر روز شاهد كاهش خطای انسانی در امور پزشكی باشیم.
3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: عباسعلی نقیان
۰ نفر