۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۰۴
کد خبر: 82391163
T T
۰ نفر
دستگاهها براي ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت وارد ميدان شوند

تهران- ايرنا- مديرعامل باغ موزه دفاع مقدس با بيان اينكه ‌نتايج تحقيقات علمي ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت در اختيار مسئولان قرارداده خواهد شد، گفت: دستگاهها براي ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت بيش از گذشته وارد ميدان شوند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردارجواد خضرايي امروز(سه شنبه) درنشست خبري با رسانه ها با بيان اينكه اميدواريم در يك پروسه زماني يك ساله بتوانيم نتايج تحقيقات علمي دفاع مقدس را دراختيار مسئولان مربوطه قراربدهيم اظهاركرد: با استفاده ازنتايج تحقيقات علمي دوران هشت سال دفاع مقدس راهكارهاي ترويج فرهنگ ايثار ومقاومت بازآفريني شود.
وي با گلايه از برخي از دستگاهها و نهادها درهمكاري ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت، خاطرنشان كرد:‌ انتظار مي رفت تا همه نهادها و سازمان‌ها و مراكزعلمي و پژوهشي درجهت بهره‌گيري از معارف و ارزش‌هاي دوران دفاع مقدس وارد ميدان شوند.
وي با اشاره به نام گذاري جنگ تحميلي با عنوان دفاع مقدس افزود: اين دفاع درخود الهامات ارزشي نهفته دارد اما تاكنون آن طور كه بايد نتوانسته‌ايم از اين الهامات درجهت تعالي اخلاقي و معنوي جامعه استفاده كنيم و مصداق آن وجود اندك كارهاي علمي از جمله تدوين پايان‌نامه دانشجويان با موضوع ايثار و شهادت است.
وي تشكيل شوراي ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت را از جمله اقدامات انجام شده با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت برشمرد.
مديرعامل باغ موزه دفاع مقدس با بيان اينكه ازپايان‌نامه‌هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري با هدف پيوند دانشگاه و متوليان فرهنگ ايثار و شهادت حمايت مالي مي كنيم، افزود:‌ بايد از نتايج تحقيقات انجام شده درمراكزعلمي راهكارهاي جديدي بدست آوريم.
وي ادامه داد: تاكنون با 129 دانشگاه مكاتبه كرده‌ايم و ‌تاكنون بيش از 2 هزارعنوان در زمينه فرهنگ ايثار و مقاومت تعريف شده است.
سردارخضري دربخش ديگرسخنانش به برگزاري دو همايش گردشگري و موزه‌هاي دفاع مقدس در روزهاي سوم و هشتم اسفندماه خبرداد وگفت: در اين راستا با بيش از 40 سازمان، نهاد و دانشگاه و وزارتخانه همكاري داريم.
دبيرعلمي همايش مباني طراحي موزه‌هاي دفاع مقدس هم به معرفي اهداف اين جشنواره پرداخت.
سيدجواد هاشمي فشاركي، تبيين مباني طراحي و چارچوب طرح معماري موزه‌هاي دفاع‌مقدس مبتني برتاثيرگذاري سازنده آموزه­‌هاي دفاع مقدس برمخاطبين، تبيين مباني هنري اثرگذار بر كالبد موزه دفاع‌مقدس، ارائه راهكارهاي خلق مكان­‌هاي الهام بخش فرهنگ دفاع‌مقدس براي طراحان و هنرمندان، شناسايي، گردآوري و تدوين و ترويج مباني و مفاهيم علمي توليد شده در طراحي موزه‌هاي دفاع مقدس و كمك به توليد علم و دانش بومي و خلق هنر حماسي اسلامي در ترويج آموزه‌هاي جنگ تحميلي از طريق موزه‌هاي دفاع مقدس را اهداف اين همايش برشمرد.
وي افزود: اين همايش 8 اسفند امسال در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار مي شود و 15 دانشگاه معتبر با ما همكاري مي‌كنند.
درادامه دبير اجرايي همايش ملي موزه‌هاي دفاع مقدس و گردشگري، گزارشي از اقدامات انجام شده براي برگزاري اين همايش را ارائه كرد.
اصغر رضواني آخرين مهلت ارسال مقالات به همايش علمي موزه‌هاي دفاع مقدس و گردشگري را تا 20 بهمن اعلام كرد وافزود:‌ با توجه به تماس‌هاي متعدد محققين و پژوهشگران، مهلت ارسال مقالات تمديد شده است و تيم داوري موظف است تا به محض دريافت مقالات،كار داوري آثار را شروع كند.
«جايگاه مفهومي موزه­‌هاي دفاع مقدس وگردشگري، يادمان‌هاي دفاع مقدس وگردشگري، ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت، تجربه­‌هاي جهاني موزه­‌هاي جنگ و گردشگري، باغ موزه­‌هاي دفاع‌مقدس و توسعه گردشگري(بازار داخلي و خارجي)، الگوهاي عملياتي توسعه گردشگري موزه­‌هاي دفاع مقدس، جاذبه­‌ها و تنوع بخشي محصول گردشگري، بازاريابي گردشگري موزه‌هاي دفاع‌مقدس، مديريت توسعه موزه­‌هاي دفاع مقدس و گردشگري، گردشگري دفاع مقدس، كودكان و نوجوانان، آموزش راهنمايان و گردشگري دفاع مقدس و گردشگري دفاع مقدس و قدرت نرم را محورهاي اين همايش برشمرد.
رضواني افزود: همايش علمي موزه‌هاي دفاع مقدس و گردشگري به همت موزه دفاع مقدس، سوم اسفند ماه سال جاري و همزمان با آغاز عمليات خيبر در محل اين موزه برگزار خواهد شد.
اجتمام*1724*9136
خبرنگار: فرزانه جلاليان * انتشار: حسين فتح الهي
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه