۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82387755
T T
۰ نفر
شیخ عبدالامیر قبلان : ایران طلیعه دار وحدت اسلامی و حمایت از فلسطین است

بیروت – ایرنا - شیخ «عبدالامیر قبلان» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران، امروز كانون دنیای اسلام، طلیعه دار وحدت اسلامی و حمایت از پرونده های برحق امت اسلامی و عربی به ویژه فلسطین است.

به گزارش ایرنا، شیخ قبلان در دیدار با هیاتی ایرانی خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران حافظ حوزه ها و مراكز دینی است كه امروز چراغ های فروزان علمی در راه اصلاح و هدایت جوامع هستند.
حجت الاسلام و المسلمین «شهیدی » فرستاده حجت الاسلام والمسلمین «سید ابوالفضل طباطبایی اشكذری »نماینده حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه دیروز (شنبه) در بیروت با شیخ قبلان دیدار و از وی برای شركت در همایش علمائی ویژه بررسی اوضاع مسلمانان و راه های تقریب بین آنان دعوت كرد.
در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا بی نیاز» رئیس جامعه المصطفی(ص) شعبه لبنان و حجت الاسلام و المسلمین « خدایار ناصری » حضور داشتند.
دو طرف در این دیدار، پرونده ها و امور دینی و امور حوزه های علمیه در لبنان، سوریه و قم مقدس را بررسی و بر نقش حوزه های دینی و علمیه در گسترش ارزش ها و آموزه های دینی برای حفاظت از جوامع در مقابل همه انحراف ها تاكید كردند.
شیخ قبلان تاكید كرد: ایران امروزالگو و مظهر دعوت و تبلیغ صحیح اسلامی است كه ازهرگونه تعصب و تندروی بدور می باشد و بر آموزه های قرآن كریم و سیره حضرت محمد (ص) و اهل بیت (ع) تكیه دارد.
نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان تصریح كرد: محافظت از ایران در واقع حفاظت از اسلام و آموزه ها و ارزش های آن است به ویژه اینكه ایران امروز پناهگاه مسلمانان و مستضعفان جهان می باشد.
شیخ قبلان خاطرنشان كرد: تروریسم صهیونیستی و تكفیری ایران را هدف گرفته اند زیرا به كانون اسلام تبدیل شده و با رویكردهائی صحیح از پرونده های برحق ملت های مسلمان بویژه پرونده فلسطین حمایت و برای پیروزی فلسطین تلاش می كند.
وی تاكید كرد كه عرب ها و مسلمانان باید از ایران حمایت و به آن كمك كنند تا همچنان دژی محكم در مقابل توطئه ها و خدعه های همه دشمنان امت اسلامی از جمله تروریسم تكفیری و صهیونیستی باقی بماند.
ناصری نیز بعداز این دیدار باتاكید به ضرورت وحدت اسلامی، گفت: دفتر حضرت امام خامنه ای در سوریه از یازده سال قبل تاكنون همایشی علمائی را در دمشق برای بررسی اوضاع مسلمانان و راه های تقریب بین آنان برگزار می كند.
وی افزود : در حالی كه دشمنان اسلام درصدد از بین بردن وحدت مسلمانان هستند، برگزاری این گونه همایش ها به تقویت وحدت امت اسلامی و تقریب دیدگاه ها و نقطه نظرهای بین رهبران امت و رسوا ساختن همه كسانی كه درصدد نابودی وحدت مسلمانان برای خدمت به دشمنان هستند، كمك می كند.
ناصری خاطرنشان كرد كه از شیخ قبلان برای شركت در این همایش كه 23 ماه ژانویه كنونی در دمشق برگزار می شودو همچنین نخستین نشست فكری كه به ابتكار رایزنی فرهنگی ایران در سوریه و تحت نظارت وزیر اوقاف سوریه در پایتخت این كشور برگزار خواهد شد، دعوت كردیم.
خاورم*1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی

سرخط اخبار جهان