۷ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82363636
T T
۰ نفر

پرچم اصفهان در ساخت و ساز بالاست

۷ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82363636
پرچم اصفهان در ساخت و ساز بالاست

روزنامه 'اصفهان زيبا' روز سه شنبه در مطلبي با عنوان 'مسكن، خريداران واقعي و بازاري پردست انداز؛ پرچم اصفهان در ساخت و ساز بالاست'، به بررسي وضعيت ساخت و ساز مسكن در اصفهان پرداخت.

اين مطلب حاكيست: سايه ركود بر بازار ساخت و ساز، تغييرات رفتاري جالب توجهي را ايجاد كرده كه خروج سرمايه هاي سرگردان تنها يكي از مزاياي ركود چند ساله حاكم بر اين بازار است، البته در حالي بازار مسكن سالهاست در ركود به سر مي‌برد كه وعده هيچ يك از مسوولان براي رونق هنوز راه به جايي نبرده و عملي نشده است.
اين روزنامه در ادامه نوشت: تهاتر، واژه نام آشناي اين روزهاي بازاري است كه با ركود دست و پنجه نرم مي كند و كار به جايي رسيده كه انبوه سازان واقعي براي از هم نپاشيدن بازار ساخت و ساز، اقلام مورد نياز خود و حتي وجوه نقد براي مراحل اخذ پروانه ساخت را با تهاتر مصالح ساختماني و ملك، مي پردازند و اينچنين است كه شهرداري ها براي تحقق بودجه نقد خود به يك گره بزرگ برخورده و تخفيف هاي درشت در عوارض ساخت را به عنوان راه حلي براي باز كردن اين گره، انتخاب كرده اند.
در ادامه اين مطلب آمده است: در چنين آشفته بازاري، شهرداري اصفهان توانسته با تعيين مشوق ها و تخفيف مناسب، رتبه اول كشور را در تعداد پروانه هاي ساختماني صادر شده، به خود اختصاص دهد،اين در حاليست كه دو سال قبل استان تهران با صدور 8 هزار و 314 فقره پروانه، رتبه اول ساخت و ساز را از آن خود كرد و رتبه دوم به اصفهان رسيد.
اين روزنامه در ادامه اين مطلب نوشت: پارسال اوضاع فرق كرد و سازندگان اصفهاني با اخذ 4 هزار و ٨٨٣ مجوز ساخت، بيشترين آمار را در قياس با كل استان‌هاي كشور به خود اختصاص دادند و تهران در جايگاه دوم ايستاد.
روزنامه اصفهان زيبا همچنين به نقل از سيد جمال الدين صمصام شريعت، معاون معماري و شهرسازي شهرداري اصفهان ادامه داد: طي پنج ماهه سال جاري، بيش از يك ميليون و 500 هزار مترمربع پروانه ساختماني در شهر اصفهان صادر شده است.
گ / 6020 /6027 ** خبرنگار: عليرضا حكيميان* انتشار: شكراللهي
كانال اطلاع رساني : https://telegram.me/esfahanirna

سرخط اخبار استان‌ها