بانكداری ایران دربرخی موارداز دنیا پیشی گرفته است/ فناوری موتور محرك

تهران- ایرنا- معاون فناوری اطلاعات بانك ملی ایران می گوید، امروزه فناوری اطلاعات به عنوان یك ابزار برای عملیات واحدها نیست بلكه موتور محرك سازمان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مسعود خاتونی» روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل داده ورزی سداد در محل بانك ملی، افزود: مسوولیت حوزه فناوری در ابعاد استراتژیك و عملیاتی بانك شكل می گیرد.
وی تصریح كرد: در بخش عملیات و پشتیبانی حوزه فناوری قوی هستیم اما در استراتژی نقاط ضعف داریم.
خاتونی تفكیك فناوری از بانك را موضوعی تخیلی دانست و افزود: فناوری در نظام بانكی به اصل خلق ارزش تبدیل شده است.
وی بانكداری ایران را در راستای بانكداری دنیا ارزیابی كرد و گفت، در برخی موارد ما پیشی گرفته ایم.
خاتونی با اشاره به برخی نقاط ضعف در شبكه بانكی گفت، اگربتوانیم این مشكلات را برطرف كنیم، بهتر توان ادامه خواهیم داشت.
وی نخستین نقطه ضعف را «استراتژی كسب و كار» و یكی از دغدغه های بانك ملی عنوان كرد و افزود: دومین نقطه ضعف در سطح بالای تصمیم گیری است كه برای رفع این مشكل كارشناسان باید در نشست ها حضور داشته باشند.
معاون فناوری اطلاعات بانك ملی، انحصارگری در داده، سخت افزار و نرم افزار را سومین ضعف دانست و افزود: چهارمین نقطه ضعف برون سپاری است كه باید پیمانكاری هایی را انتخاب كنیم كه این امر هزینه سنگینی به بانك تحمیل می كند.
وی پنجمین نقطه ضعف را كم بها دادن به ساختار نیروی انسانی عنوان كرد و گفت: ریشه همه مشكلات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات( آی سی تی ICT) از همین جا شروع می شود.
خاتونی در پایان گفت، با وجود دشواری ها در دو دهه اخیر، تلاش های بسیاری برای ارتقا حوزه آی تی IT (فناوری اطلاعات) در بانك ملی برداشته ایم، كه قابل تقدیر است.
در این مراسم، «فرامرز خالقی» به عنوان مدیرعامل جدید داده ورزی سداد معرفی شد.
اقتصام ** ٩١٢٣ ** 1070**1561** خبرنگار: زهره دریغ گفتار **انتشاردهنده: مژگان توانا