۲ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82356875
T T
۰ نفر
ديدگاه مديران مدارس و اولياي دانش آموزان به تربيت بدني در مدارس تغيير كند

شيراز- ايرنا- مدير كل آموزش و پرروش استان فارس با اشاره به اينكه بخش قابل توجهي از هزينه هاي ورزشي دانش آموزان را خانواده ها مي پردازند گفت: در شرايط كنوني بايد ديدگاه مديران مدارس و اولياي دانش آموزان نسبت به فعاليت هاي تربيت بدني در مدارس تغيير كند.

به گزارش ايرنا حميدرضا آذري، پنجشنبه در دوره آموزشي مسئولان تربيت بدني آموزش و پرورش جنوب كشور در شيراز بيان كرد: مديران مدارس نقش مهم و محوري در مبحث مهم تربيت بدني بر عهده دارند به همين سبب مديران مدارس بايد فعاليت هاي ورزشي و تربيت بدني را جزيي از فعاليت هاي مدارس قلمداد كنند تا فعاليت هاي ورزشي با حضور و رونق بيشتري در بين دانش آموزان در مدارس اجرا شود.
وي اظهارداشت: براي تقويت و نهادينه شدن تربيت بدني و فعاليت هاي ورزشي دربين دانش آموزان، مديران، معلمان و اولياي دانش آموزان بايد هر كدام نقش خود را به خوبي ايفا كنند.
آذري اضافه كرد: در سال هاي اخير نسبت به درس تربيت بدني و فعاليت هاي ورزشي در مدارس ما شور و هيجان ويژه اي ايجاد شده به طوري كه طرح هاي آموزش و پرورش از جمله المپيادهاي ورزشي درون مدرسه اي با استقبال دانش آموزان رو به رو شده است.
وي ادامه داد: تربيت بدني نوعي علم است از اين رو نياز است كه دانش آموزان در كنار فعاليت هاي علمي، آموزش هاي لازم را در ارتباط با مبحث تربيت بدني فرا گيرند.
مدير كل آموزش و پرورش فارس بيان داشت: نخستين و مهمترين موضوع در بخش تربيت بدني در آموزش و پرورش، نيروي انساني متخصص، آگاه، صالح و با انگيزه بالا است لذا بايد در جذب نيروهاي تربيت بدني حساسيت و دقت نظر اعمال شود.
آذري گفت: اصلاح سامانه ورود نيروهاي كارآزموده، تحصيلكرده و متخصص به آموزش و پرورش كشور يكي از بزرگترين خدمت ها به نظام آموزشي و ايجاد عدالت آموزشي در كشور است
اين دوره آموزشي با حضور بيش از 230 نفر از كارشناسان و مسئولان تربيت بدني اداره هاي كل آموزش و پرورش استان هاي اصفهان، بوشهر، كرمان، كهگيلويه و بويراحمد، هرمزگان، يزد و فارس تا فردا (جمعه) در شيراز ادامه دارد.
خبرنگار: فاطمه هاشمي نيك ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي
3002 /6118