۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۴
کد خبر: 82351346
T T
۰ نفر
زنگنه: وزارت نفت 3.5 میلیارد دلار از بابك زنجانی طلب دارد

تهران- ایرنا- وزیرنفت درباره پرونده بابك زنجانی و مبالغ بازگشتی به این وزارتخانه گفت: آنچه كه طبق نظر كارشناسی به وزارت نفت عودت داده شده حدود ٢0 هزار میلیارد ریال است اما طلب وزارت نفت از بابك زنجانی با سود آن به بیش از 3.5 میلیارد دلار می رسد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از وزارت نفت، بیژن زنگنه به تایید حكم اعدام بابك زنجانی از سوی دیوان عالی كشور اشاره و از قوه قضاییه برای پیگیری این پرونده، قدردانی كرد.
وی افزود: مهلت و رافتی كه جمهوری اسلامی نسبت به بابك زنجانی اعمال كرد، نامحدود و بی پایان نیست و تا یك زمانی باید این پول را به وزارت نفت بازگرداند.
زنگنه از ارسال بقیه پرونده‎های دكل‌های نفتی به قوه قضاییه خبر داد.
وزیر نفت درباره تولید بنزین یورو٥ نیز گفت: اكنون باید بنزین یورو ٤ تولید كنیم و پس از آن به سمت تولید بنزین بنزین یورو ٥ حركت می كنیم.
به گزارش ایرنا، دیوان عالی كشور ١٣ آذرماه اعلام كرد كه حكم اعدام بابك زنجانی از سوی قضات دیوانعالی تایید شده است.
بابك زنجانی متهم نفتی با محاسبه سود بدهی‎اش، 120 هزار میلیارد ریال به شركت ملی نفت ایران بدهكار است. به گفته این متهم نفتی، بیش از 70 شركت دارد.
این بدهكار بزرگ نفتی، بارها وعده پرداخت بدهی خود را مطرح كرده اما این وعده ها هیچ گاه، واقعیت نیافته است.
در سه سال گذشته، زنجانی و شركایش، بار‌ها به منظور ایجاد فرصت برای خود، اعلام كرده‌اند در بانك‌های داخلی و خارجی مبالغ ارزی كلانی را در اختیار دارند و حاضرند بابت بدهی‌ خود آن مبالغ را در اختیار وزارت نفت قرار دهند.
بر این اساس، هر بار نیز با معرفی یك بانك خارجی به وزارت نفت و مسئولان بانك مركزی، خواهان وصول مطالبات شركت ملی نفت ایران از آن محل شده‌اند.
در سال هایی كه این پرونده جریان دارد، بانك‌هایی در اروپا و آسیا توسط وی و شركایش برای این منظور معرفی شده‌اند كه پس از بررسی بانك مركزی، واهی بودن ادعای بابك زنجانی و خالی بودن حساب‌های معرفی شده، آشكار شده است.
اقتصام**2022** 2023** تنظیم كننده: میثم طاهری ** انتشاردهنده: لطیف نكوئی

سرخط اخبار جامعه