۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۱
کد خبر: 82345386
T T
۰ نفر

«شهريور هزار و سيصد و نمي دانم چند» منتشر شد

۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۱
کد خبر: 82345386
«شهريور هزار و سيصد و نمي دانم چند» منتشر شد

تهران- ايرنا- كتاب «شهريور هزار و سيصد و نمي دانم چند» برنده پنجمين دوره جايزه پروين اعتصامي توسط انتشارات هيلا (گروه انتشاراتي ققنوس) منتشر شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار حوزه كتاب ايرنا، در اين كتاب زندگي سه نسل از زنان ايراني به تصوير درآمده و نشان مي دهد همگي اين زنها اگرچه سياسي نيستند ولي قرباني سياست مي شوند.
در كتاب «شهريور هزار و سيصد و نمي دانم چند» كه با رفت و برگشت هاي ذهني زن راوي شروع شده، خواننده مدام از واقعيت به تخيل و از گذشته به حال رفت و آمد دارد و ذهن او از قطعيتي كه انتظارش را دارد دور مي شود.
اين رمان تاريخي اجتماعي نوشته طلا نژاد حسن است كه پيش از اين در نشر «قطره» منتشر شده بود.
قيمت اين كتاب 183 صفحه اي 110 هزار ريال است.

** زندگي پشت و رو
كتاب «زندگي پشت و رو » با موضوع نوجوان توسط نشر آفرينگان منتشر شد.
اين كتاب توسط تاينها لاي نوشته و بهزاد صادقيان آن را ترجمه كرده است، بهاي اين كتاب 320صفحه اي 180 هزار ريال است.

** سوگواري براي شواليه ها
داستان «سوگواري براي شواليه ها » نوشته مرتضي كربلايي لو از زمان معاصر شروع مي‌شود، قصه در قصه است، به هر فردي كه مي‌رسد او در دل خود روايتي دارد از زندگي و تاريخ خود.
اين كتاب 208 صفحه اي به قيمت 140 هزار ريال توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.
در قسمتي از كتاب مي‌خوانيم: يك سال بعد، آن اتفاقات شوم افتاد: انتخابات رياست ‌جمهوري برگزار شد و از روز بعد، نامزدي كه شمارش آراي رسمي آن به آن با ارقام روي تابلوي الكترونيكي مي‌گفت باخته، شتابان جشن پيروزي براي خودش گرفت.

** سينماي ديويد لينچ
كتاب سينماي ديويد لينچ تحليلي بر پايه انديشه هاي فرويد، لاكان و هگل نوشته تاد مك گوان و ترجمه محمد علي جعفري است كه توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.
موضوع اين كتاب 368 صفحه اي هنرهاي نمايشي و بهاي آن 250 هزار ريال است.
اين كتاب به نقد و بررسي فيلم‌هاي بلند ديويد لينچ از منظر روانكاوي لاكاني مي‌پردازد و از آن‌جا كه به همه فيلم‌هاي لينچ پرداخته بسيار كتاب ارزشمندي است كه به گونه‌اي جامع و با رويكردي منسجم سينماي لينچ را به روانكاوي و فلسفه پيوند داده است.

** همه دختران دريا
كتاب همه دختران دريا با موضوع داستان ايراني در 352 صفحه و قطع رقعي توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.
اين كتاب نوشته الهام فلاح است كه به روايت موازي زندگي زني كه همسرش عضو گروه منافقين بوده با سه زن جوان امروزي مي‌پردازد.
زن‌ها دغدغه يكساني دارند و دغدغه اصلي هم رفتن يا ماندن است.
قيمت اين كتاب كه به نوعي ماجراي پليسي دارد، 210 هزار ريال است.
انتشارات هيلا، انتشارات آفرينگان و نشر ققنوس سه موسسه نشري هستند كه زيرمجموعه نام ققنوس فعاليت مي‌كنند و مركز پخش ققنوس نيز علاوه‌بر همكاري با اين 3 موسسه، با ناشران زيادي در كشور براي پخش و توزيع كتابشان تعامل دارد.
فراهنگ**1880**1027**خبرنگار: پروين اروجي**انتشار دهنده: محمدجواد دهقاني