۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۱
کد خبر: 82343867
T T
۰ نفر
بیمارستان جدیدچشم پزشكی الزهرا(س)زاهدان  افتتاح شد

زاهدان-ایرنا-بیمارستان جدید چشم پزشكی الزهرا (س) زاهدان در گستره 6 هزار متر مربع عصر دوشنبه با حضور سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و مسئولان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در آیین افتتاح این بیمارستان گفت: برای راه اندازی این بیمارستان 186 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و برای تجهیز آن نیز 100میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
دكتر محمود رضا میری با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت اظهار كرد: دولت تدبیر و امید در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب با اجرای طرح تحول سلامت توانست گام های بسیار خوبی را در حمایت مالی از مردم و بیماران بردارد كه كاهش هزینه های درمانی در بیمارستان ها و گسترش زیرساخت های بخش بهداشت و درمان تنها بخشی از این حمایت هاست.
وی با بیان اینكه طرح تحول سلامت در كشور امید بخش و در سیستان و بلوچستان نجات بخش بود بیان كرد: 397 طرح عمرانی با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه تحت پوشش این دانشگاه درحال اجراست.
وی گفت: هزار و 647 تخت فعال، 175 تخت ویژه، 64 تخت دیالیز و 56 پایگاه اورژانس، 95 آمبولانس، 77 داروخانه، 126 مركز خدمات سلامت شهری و روستایی و 397 خانه بهداشت زیر پوشش این دانشگاه وجود دارد كه بیشتر این امكانات در سال های اخیر افزوده شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: همچنین علاوه بر طرح های در دست اجرا مقرر شده در آینده ای نزدیك 100 آمبولانس نیز به این مجموعه افزوده شود.
میری ادامه داد: با ارتقای وضعیت بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان این دانشگاه در بسیاری از شاخص ها رشد داشته است.
بخش سوختگی بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان نیز امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از نمایندگان مجلس و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده كه شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و كنارك زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیكشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشكده علوم پزشكی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3042
خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار: عباسعلی نقی یان
۰ نفر