۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82338210
T T
۰ نفر
خسارت طوفان زدگان قائمشهر نقد شد

ساري – ايرنا – فرماندار قائمشهر از اختصاص 80 ميليارد ريال تسهيلات به خسارت ديدگان طوفان شهريور ماه امسال در اين شهرستان خبر داد و گفت كه پرداخت خسارت از شنبه بيستم آذر آغاز مي شود .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، طوفاني كه با سرعت حدود يكصد كيلومتر بر ساعت 12 شهريور امسال استان مازندران را در نورديد ، سرعت نقطه اي آن در قائمشهر به 130 كيلومتر رسيد و بيشترين خسارت را در اين شهرستان بر جاي گذاشت .
مهدي محمدي روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان گفت كه شهروندان خسارت ديده از شنبه بيستم آذر با اعلام بنياد مسكن مي توانند از تسهيلات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.
وي افزود : براي خسارت ديدگان پيامك ارسال مي شود تا براي دريافت خسارت به بانك عامل مراجعه كنند .
فرماندار قائمشهر توضيح داد : اولويت اول با شهرونداني است كه واحدهاي مسكوني آنان از 60 تا 100 درصد خسارت ديد.
وي آمار واحدهاي خسارت ديده در اين حد را 400 باب اعلام كرد و افزود : سقف اعتبارات براي اين واحدها 2 تا 10 ميليون تومان برآورد شده است.
تعداد واحدهاي خسارت ديده در طوفان شهريور ماه شهرستان قائمشهر چهار هزار و 500 واحد اعلام شده است .
محمدي گفت كه بقيه واحدهاي مسكوني كه خسارتشان تا 60 درصد برآورد شده ، در مرحله بعدي براي دريافت تسهيلات به بانك هاي عامل معرفي مي شوند .
** خسارت بحران سرماه و يخبندان
فرماندار قائمشهر همچنين به برف و يخبنداني كه از اول تا چهارم آذر ماه در مازندران به وقوع پيوست اشاره كرد و گفت : باتوجه به اينكه بيشترين خسارت در اين شهرستان مربوط به مركبات بوده است بنابر اين طبق دستور دولت هر كيلوگرم پرتقال درجه 3 كه قابل مصرف براي تازه خوري نيست از باغداران كيلويي 500 تومان خريداري شده است.
وي با بيان اينكه نياز به ساختار اصلاح پرداخت خسارت از سوي شركت هاي بيمه است ، افزود: انتظار ما از نمايندگان حوزه انتخابيه شهرستان اين است كه نسبت به اصلاح قانون پرداخت خسارت از سوي شركت هاي بيمه گر عنايت جدي داشته باشند.
محمدي توضيح داد : در حال حاضر اشكالي كه وجود دارد اين است كه شركت هاي بيمه گر خسارتي كه پرداخت مي كنند قابل قبول نيست و زمان پرداخت بسيار طولاني است و در نتيجه باغداران براي بيمه كردن باغشان راغب نيستند .
وي ميزان كل خسارت طوفان شهريور و برف و يخبندان اخير در شهرستان قائمشهر را 211 ميليارد و 180 ميليون تومان برآورد كرد.
خبرنگار : مونا معيني كوچكسرائي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7334/1654