۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82335062
T T
۰ نفر

26 درصد مدارس كشور توسط خيران ساخته شده است

۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82335062
26 درصد مدارس كشور توسط خيران ساخته شده است

يزد- ايرنا - معاون توسعه مديريت، پشتيباني و مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش گفت: 26.3 درصد مدارس كشور توسط خيران ساخته شده و همچنان به حمايت آنها نياز مبرم است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد، داوود نعيمي در شوراي آموزش و پرورش استان يزد افزود: در 10 سال گذشته براي ساخت فضاهاي آموزشي و پرورشي استان يزد سالانه به طور متوسط هفت ميليارد تومان اعتبار استاني و 92 ميليارد و 233 ميليون و 200 هزار تومان اعتبار ملي اختصاص يافته است.
وي ، نقش مشاركت والدين دانش آموزان در امور مدرسه مهم خواند و گفت:اين موضوع در استان يزد كاملا مشهود است و بايد الگويي براي ساير استانها باشد.
اين مسئول خاطر نشان كرد: سازمان نوسازي آمادگي دارد آموزش و پرورش را در تجهيز و استاندارد سازي سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي مدارس و تجهيزد هنرستانها ياري كند.
همچنين معاون سياسي ،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با اشاره نقش مهم خيرين مدرسه ساز گفت: اين استان ظرفيت بسيار بالايي در جذب خيرين دارد اما در زمينه فضاي آموزش و پرورش هر اقدامي در اين زمينه صورت گيرد زماني موفق است كه با تعامل اوليا ، آموزش و پرورش و دولت همراه باشد.
محمد علي طالبي با اشاره به اينكه بسياري از فضا هاي آموزشي استان مربوط به سالهاي گذشته است افزود: استان يزد به شدت با فقر فضاهاي فرهنگي ، آموزشي و اجتماعي مواجه است.
وي اظهار كرد: اميدواريم با تخصيص اعتبارات در سطح ملي و همراهي خيرين مشكلات فضاهاي آموزشي استان رفع شود.
در ادامه مدير كل آموزش و پرورش يزد ، دغدغه اين اداره كل را فرسوده بودن فضاهاي آموزشي بيان كرد و گفت: اين استان علارغم موفقيت بسيار در زمينه هاي مختلف اما از فضاي اموزشي خوبي برخوردار نيست.
احمد شيرازد گفت: يزد دومين استان دركشور از لحاظ رشد جمعيت دانش آموزي در مقطع ابتدايي است و همچنين به دليل ساخت مجتمع هاي مسكوني و ساختمانهاي مسكن مهر در استان با كمبود فضار آموزشي روبرو هستيم.
وي گفت: به همين دليل مجبوريم براي جبران اين كمبود در سالهاي آينده بعضي مدارس به صورت شيفتي اداره شوند.
7536/6197 دريافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار: محمد حسين فلاح تفتي

سرخط اخبار استان‌ها