۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۱
کد خبر: 82329242
T T
۰ نفر
معلولیت محدویت نیست، شعار است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه موقت شهرستان سردشت گفت: معلولیت محدویت نیست، تنها در شعار و حرف مانده است.

ماموستا محمد واوی در خطبه های امروز نماز جمعه سردشت با اشاره به 13 آذر سالروز گرامیداشت روز جهانی معلولان، اظهار كرد: اگر چه همه ما معتقد به شعار 'معلولیت محدودیت نیست' هستیم اما با توجه به فراهم نكردن امكانات و عدم مناسب سازی های شهری و حمل و نقل برای آنها، در واقع معلولان نادیده گرفته شده اند.
وی با انتقاد از دستگاه های خدمات رسان اظهار كرد: در خیابان ها، سیستم حمل و نقل، مناسب سازی شهری و بسیاری از امور دیگر كه آنها محتاجشان هستند اقدامی انجام نمی شود.
ماموستا واوی با اشاره به اینكه معلولیت تاثیری بر خلاقیت و آگاهی معولان ندارد بر لزوم برخورداری معلولین از تمامی امكانات آموزشی و دانشگاهی، شغل و ازدواج و غیره تاكید و مسئولین را بر خدمات دهی بیشتر نسبت به این قشر از جامعه تشویق كرد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با تبریك فرارسیدن ماه ربیع الاول گفت: در این ماه ستاره ای در دنیا ظهور كرد و خاتم پیامبران و شفاعت كننده گناهكاران و امتش شد.
وی شناخت جوانب شخصیتی پیامبر اسلام (ص) در دنیای امروزی را همچون عطش برای رفع تشنگی دانست و اظهار كرد: انسان امروزی به دلیل غرق شدن در دنیای مادیات و پیروی از زندگی ماشینی از خود بیگانه شده است و به علت خلل عاطفی و معنویت در درونش به الگو و اسوه ای نیاز دارد تا تشنگی روح را از بین ببرد و انسان را سیراب كند.
ماموستا واوی همچنین در رابطه با وقف و اهمیت آن در جامعه اسلامی گفت: موقوفات یادگاری معنوی هستند و آثار ما تاخر و ماتقدم آنها بر مسلمانان آشكار است، وظیفه ما هم در این خصوص صیانت از آنها است تا بر این اساس نیت خیران را برآورده كنیم.
7562/3093**انتشار دهنده: پیمان پاكزاد