۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۸
کد خبر: 82328959
T T
۰ نفر
داعش 55 تن از شهروندان الحویجه را به بهانه ترك سرزمین خلافت ربود

تهران - ایرنا - یك منبع اهالی شهر الحویجه در استان كركوك امروز جمعه گفت كه گروه تروریستی داعش 55 تن از شهروندان جنوب غرب این استان را به بهانه ترك سرزمین خلافت وهمكاری با اهالی برای فرار آنها از مناطق تحت اشغال خود ربود.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه خبری السومریة نیوز، این منبع گفت: تروریست های مسلح داعش شب گذشته 55 تن از اهالی الحویجه واقع در 55 كیلومتری جنوب عربی كركوك را به بهانه ترك سرزمین خلافت وهمكاری با اهالی برای فرار شهروندان از مناطق تحت اشغال داعش به سمت استان های كركوك وصلاح الدین ربوده وبه مكان نامعلومی انتقال دادند .
این منبع كه خواست نامش فاش نشود افزود: عملیات ربودن در منطقه المحصوره میان كوههای حمرین وجنوب غربی كركوك انجام شد.
وی تاكید كرد: تروریست های مسلح داعش در حالتی از شكست وقهقرایی به سر می برند وامكان كشتار هم ندارند به علاوه اینكه قادر به مقابله نبوده پا به فرار می گذارند این در حالی است كه هیچگونه پیشروی در جبهه های جنگ نداشته اند.
داعش همچنان شهر الحویجه ، مناطق الرشاد، العباسی، الزاب والریاض را در اشغال خود دارد و از این مناطق به استان های صلاح الدین و اطراف كركوك حمله می كند.
عراق از 19 خرداد ماه سال 93 تاكنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهك تروریستی داعش مواجه بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این كشور از جمله الرمادی و تكریت را از دست تروریست های تكفیری داعش آزاد كنند.
خاورم** 1453
شبد**مترجم: آمنه دهقان**انتشار دهنده : اسماعیل جهانبخش
۰ نفر