۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82320851
T T
۰ نفر

تجليل از 50 سال تحقيق و پژوهش در علوم قرآني

۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82320851
تجليل از 50 سال تحقيق و پژوهش در علوم قرآني

كرج-ايرنا-دكتر محمدعلي لساني فشاركي محقق و پژوهشگرعلوم قرآني و عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج تجليل شد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج به پاس 50 سال تحقيق و پژوهش در علوم قرآني در آييني از اين استاد برجسته تجليل به عمل آمد.
در اين مراسم كه در سالن شهيد مفتح دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج برگزار شد؛ دكتر رضايي اصفهاني معاون آموزشي و دانشجويي دانشكده الهيات دانشگاه آزاد كرج گفت:دانشكده الهيات بر خود مي بالد كه مجموعه اي گران سنگ و فرهيخته به عنوان استاد در آن حضور دارد و به سنت الهي با برگزاري مراسم بزرگداشت از استادان برجسته دانشگاهي تقدير و تشكر مي نمايد.
وي با اشاره به سابقه دكتر لساني در تحقيق و پژوهش افزود: نقش اين استاد دانشگاه علاوه بر استاد بودن، تحقيق و تفحص علمي، قرآني و تاليف كتب و مقالات علمي؛ در جذب و تربيت دانشجويان و شاگردان و تعليمات معنوي وي است كه بسياري از آنان امروز خود به عنوان استاد، زينت بخش مجلس هستند، نمايان است.
معاون آموزشي دانشكده الهيات واحد كرج ضمن تاكيد بر نقش استادان از نظر الگوبخشي به دانشجويان تصريح كرد:دانشجويان مي بايست ابعاد معنوي شخصيت دانشمندان و استاداني مانند دكتر لساني را شناخته و آنان را الگوي خود قرار دهند و مسئولين نيز مي بايست با فراگيركردن اين فرهنگ، امثال ايشان را كه ضمن برخورداري از چهره اي علمي؛ چهره هايي خدوم، معنوي، عالم، متوسل و متوكل هستند را به دانشجويان بشناسانند.
در بخش ديگري از مراسم دكتر خوش منش رئيس شوراي گسترش آموزش و پژوهش كشور سخناني در خصوص جايگاه علمي و تحقيقي دكتر لساني بيان كرد.
دكتر طالب تاش معاون پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي نيز به نكات برجسته اي در تحقيقات اين محقق علوم قرآني اشاره كرد و گفت:«دكتر لساني در علوم قرآن و حديث صاحب چندين سبك هستند و سبك تحقيق موضوعي قرآن مبتني بر تفكر در آيات قرآن را ايشان طراحي كرده است».
وي همچنين به سبك هايي از قبيل سبك ابداعي در آموزش قرآن ، سبك پيامبر شناسي و سبك سوره‌شناسي اشاره كرد.
در پايان مراسم دكتر محمدعلي لساني فشاركي ضمن تشكر از حاضرين با ارائه مثال هايي در خصوص مرگ و زندگي و ارزش هاي معنوي در زندگي دنيوي ، حضور در چنين جلساتي را به حضور شخص در مراسم ترحيم خود تشبيه كرد و گفت: «در اين جلسه من در حضور چهره هاي درخشاني هستم . وي گفت : يادم مي آيد در ايام جواني از پدرم پرسيدم اگر در چنين مجلسي قرار داشتم كه مدام ذكر خوبيهاي من مي شد ، چه بايد بگويم ؟ ! ايشان پاسخ دادند : پسرم بگو من صفري هستم كه در كنار اعداد قرار گرفته ام و بدون آنها ارزشي نخواهم داشت .
وي با بيان سخناني مبسوط از آفرينش هاي مترادف و متضاد در جهان هستي به روند خلقت توسط خداوند اشاره كرد و گفت: «اين روند متوقف شدني نيست بلكه يك چشمه جوشان تفكر است كه مي بايست به واسطه آن انديشيد كه چه هست و چه نيست و به چه چيزي ابتدا بايد فكر كرد و اين همان ترجيع بندي است كه كلام خداست و هوالعزيز الغفور».
دكتر لساني فشاركي در بيست و دومين دوره تجليل از خادمان قرآني از سوي دكتر حسن روحاني رييس جمهوري تجليل شد. همچنين سال گذشته نيز در دهمين دوره تكريم چهره هاي قرآني كه از سوي اداره كل تبليغات اسلامي استان البرز برگزار شد ، به عنوان چهره قرآني برگزيده استان البرز معرفي شد.
دكتر محمدعلي لساني فشاركي از اساتيد برجسته علوم قرآني در دانشكده الهيات واحد كرج است كه در كارنامه علمي خود ترجمه، تاليف و تصحيح كتاب هايي همچون علوم قرآني، ضوابط حكمت، مباحثي در علوم قرآن، قراء سبعه و قرائات سبع، آموزش زبان قرآن، مختار ثقفي و نهضت توابين، تاريخ قرآن، اسرائيليات، خورشيد نبوت، روش تحقيق موضوعي قرآن كريم، سوره شناسي و سيماي صابران در قرآن را ثبت كرده است.
اين استاد در سال 93نيز از سوي روحاني رئيس جمهوري تجليل شد
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادي ** انتشار دهنده : محمد عزيزپور

سرخط اخبار استان‌ها