۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82316871
T T
۰ نفر
معاون استاندار قم: مصمم به حل مشكل فرودگاه قم هستيم

قم- ايرنا- معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري قم با اشاره به مشكل فرودگاه قم، گفت: نماينده عالي دولت و نماينده قوه قضاييه مصمم پشت اين قضيه هستند تا اين مساله حل شود و اين فرصت ظرفيت هاي اشتغال و توسعه بخش سلفچگان را بالا ببرد.

به گزارش ايرنا، احد جمالي روز دوشنبه در آيين معارفه بخشدار جديد بخش سلفچگان قم، به مسكوت ماندن طرح فرودگاه قم اشاره كرد و افزود: پس از بررسي طرح فرودگاه قم بنده به استاندار گفتم كه پيمانكار طرح بايد خلع يد شود.
وي ادامه داد: كسي كه مي خواهد كاري انجام دهد يا هنر جمع كردن آن را دارد يا ندارد، اگر دارد بايد برنامه داشته باشد و خروجي آن نيز مشخص باشد؛ در عين حال ممكن است 10 درصد به دليل مسائل غيرمنتظره مشكل پيش بيايد.
جمالي تاكيد كرد: ولي اين گونه نيست كه برخي فكر كنند كه دست مردم را در آب و حنا مي گذاريم و بعد چند نفر پيدا مي شوند تا مساله را حل كنند.
ساخت فرودگاه بين المللي قم در سال 1390 با سرمايه گذاري بخش خصوصي در حالي در دستور كار قرار گرفت كه بعد از گذشت بيش از پنج سال هنوز بلاتكليف است.
اين فرودگاه كه در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقريبا 25 كيلومتر و از فرودگاه امام خميني(ره) تهران 125 كيلومتر فاصله دارد.
به دليل برخي مشكلات حدود يك سال و نيم از تعطيلي احداث فرودگاه قم مي گذرد و اين طرح همچنان بلاتكليف است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به 2 انتخابات حساس رياست جمهوري و شوراها اشاره كرد و گفت: مسئولان بايد با بررسي انتخابات گذشته نقاط قوت را تقويت و نقاط ضعف را اصلاح كنند.
وي با تاكيد بر ايجاد شور و نشاط انتخاباتي بين مردم، افزود: هرچه مردم پرشورتر وارد ميدان انتخابات شوند، سرمايه و اعتبار اجتماعي نظام و حاكميت بيشتر مي شود.
معاون استاندار قم افزود: به انتخابات شوراها به عنوان مساله سياسي نگاه نمي كنيم، بلكه آن را يك مساله اجتماعي مي بينيم، زيرا شوراها بايد مشكلات مردم را مرتفع كنند.
انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا، سال آينده در سراسر كشور برگزار مي شود.
جمالي هم چنين راهپيمايي اربعين را نمونه اي از سرمايه اجتماعي جهان اسلام دانست و بيان كرد: گردهم آمدن جمعيت بيش از 20 ميليوني كه در جهان بي سابقه است، نشان دهنده اوج عزت جهان اسلام و تشيع است.
وي افزود: اين راهپيمايي در مقطع كنوني كه استكبار جهاني از يك سو و شيوخ نادان عرب از سوي ديگر به نام جريان هاي تكفيري دست به كشتار مسلمانان مي زنند، قدرت و عزت اسلام را به جهانيان اثبات كرد.
جمالي در ادامه خطاب به بخشدار جديد بخش سلفچگان، گفت: شما بايد همه نظرها و افكار را تحمل كنيد و از همه ظرفيت هاي نظام در اين بخش استفاده شود.
وي تاكيد كرد: در صورتي موفق مي شويد كه با امام جمعه، شوراها، دهياران، نيروهاي امنيتي، انتظامي و دستگاه هاي اجرايي تعامل عقلاني و نظام مند داشته باشيد.
وي ادامه داد: بايد از ظرفيت دانشگاه ها، انديشمندان و كارآفرينان اين بخش بهره گرفت تا به رشد مطلوب رسيد.
جمالي بيان كرد: بخش سلفچگان با توجه به اين كه وسعت زيادي ندارد، ولي منطقه بسيار راهبردي، نقطه طلايي استان قم و يكي از مراكز ثقل ارتباطات كشور است.
وي آلودگي هوا را از مشكلات اين بخش دانست و گفت: مسئولان براي حل اين مساله چاره انديشي و منشا اين آلودگي را پيدا كنند.
وي به مسائل فرهنگي بخش سلفچگان نيز اشاره كرد و گفت: بايد در راستاي جلوگيري از فعاليت عرفان هاي نوظهور كه در فكر و انديشه مردم بدعت ايجاد مي كند با محوريت امام جمعه تحقيق شود.
معاون سياسي استاندار قم تاكيد كرد: براي جلوگيري از اين معضل، كار فرهنگي انجام شود، وگرنه كارهاي امنيتي در اين زمينه نتيجه بخش نيست و براي مقاطعي مناسب است كه راه گريزي نباشد.

* مشكل فرودگاه قم مرتفع مي شود
فرماندار قم نيز در اين آيين به قرار گرفتن فرودگاه قم در بخش سلفچگان اشاره كرد و گفت: به دستور و عزم استاندار به زودي فرودگاه قم تعيين تكليف و مشكل آن مرتفع مي شود و ظرفيت جديدي براي منطقه ايجاد مي كند كه در اشتغال و اقتصاد به طور قطع موثر است.
رضا سيار به شهرك صنعتي بخش سلفچگان اشاره كرد و افزود: وجود اين شهرك از نظر اقتصادي بسيار حائز اهميت است ولي بايد نسبت به آلودگي كه ايجاد مي كند نيز توجه لازم صورت گيرد.
وي ادامه داد: مي توان با هزينه هايي همزمان با فعاليت هاي اقتصادي نسبت به حفظ محيط زيست نيز اقدام كرد.
وي اضافه كرد: وجود طرح هاي بزرگ صنعتي و اشتغال زا در بخش سلفچگان باعث رونق اقتصادي اين بخش شده است، ولي به دليل اشتغال مردم بومي اين منطقه به كشاورزي و صنايع دستي در اشتغال زايي مردم تاثير نداشته است.
سيار بيان كرد: عمده فعاليت ها در بخش سلفچگان كشاورزي و دامداري است و با توجه به اين كه بخش سلفچگان در محور مواصلاتي كشور قرار گرفته، مردم مي توانند محصولات خود را بدون واسطه عرضه كنند.
به گفته وي، اين بخش داراي روستاهاي پراكنده با ويژگي خاص از نظر گويش، قوميت و سابقه تاريخي است.
وي خطاب به مسئولان دستگاه هاي اجرايي اين بخش، بر رصد و حل آسيب هاي اجتماعي به ويژه اعتياد و طلاق تاكيد كرد.
در پايان اين آيين، ابوالفضل تميزي به عنوان بخشدار جديد بخش سلفچگان معرفي شد و از خدمات محمدرضا قدسي تجليل به عمل آمد.
سلفچگان يكي از شهرهاي استان قم است كه در بخش سلفچگان واقع شده و تا شهر قم 45 كيلومتر فاصله دارد.
وجود منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان، دسترسي به آزادراه هاي تهران - ساوه - اصفهان و تهران - اراك و راه آهن سراسري شمال - جنوب و شرق از مزاياي اين شهر به شمار مي آيد.
منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان، منطقه اي براي جلب سرمايه هاي داخلي و خارجي و ايجاد فرصت هاي شغلي جديد است كه در رسيدن به اهداف اقتصاد منطقه اي و رونق و شكوفايي و توسعه بيشتر منطقه و كشور مفيد و موثر مي باشد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سميه حيدري ** انتشاردهنده: رضا عليمحمدي