۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۶
کد خبر: 82313053
T T
۰ نفر

كتاب «سوره شناسي » نقد و بررسي شد

۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۶
کد خبر: 82313053
كتاب «سوره شناسي » نقد و بررسي شد

زنجان - ايرنا - نشست گروه علوم قرآن و حديث عصر كتاب زنجان، شامگاه پنجشنبه براي نقد و بررسي كتاب « سوره شناسي، روش تحقيق ساختاري در قرآن كريم» در سالن اجتماعات كتابخانه عمومي سهروردي برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين نشست كه با شركت شماري از علاقه مندان، پژوهشگران و چهره هاي فرهنگي و دانشگاهي برگزار شد، كتاب «سوره شناسي، روش تحقيق ساختاري در قرآن كريم» با حضور حسين مرادي زنجاني، يكي از مولفان كتاب و زين العابدين صفوي، عضو هيأت علمي گروه معارف دانشگاه علوم پزشكي زنجان، مورد نقد و بررسي قرار گرفت.
كتاب «سوره شناسي، روش تحقيق ساختاري در قرآن كريم» تأليف محمدعلي لساني فشاركي، عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي و حسين مرادي زنجاني، عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان است كه توسط انتشارات نصايح قم، در مهر سال گذشته منتشر و روانه بازار شد.
اين كتاب در قطع وزيري، با شمارگان يك هزار نسخه و با قيمت 120 هزار ريال عرضه شده است.
بنا بر آنچه در مقدمه كتاب آمده است، سوره شناسي كه همان 'قرآن‌شناسي سوره به سوره' است، يكي از بايسته‌ترين انواع علوم قرآني و يكي از شايسته‌ترين حوزه‌هاي مطالعات نوين قرآني است.
در فضاي مطالعات سوره‌شناختي، شخص پژوهشگر و محقق، با قرآن به عنوان يك كتاب چند صد صفحه‌اي با تقسيمات قالبي نه محتواييِ اجزاء و احزاب و اعشار و اخماس برخورد نمي‌كند، بلكه قرآن قرآن كريم براي او مجموعه‌اي است متشكل از ۱۱۴ سوره كوچك و بزرگ و ۵۵۵ زيرسوره يا واحد موضوعي يا ركوع، كه سوره به سوره و واحد به واحد مورد بررسي و مطالعه و تدبر و استفاده قرار مي‌گيرد.
مسئول امور فرهنگي اداره كل كتابخانه هاي استان زنجان در حاشيه اين نشست به خبرنگار ايرنا گفت: از شهريور سال 83 تا كنون، بيش از 600 جلسه نقد و بررسي كتاب در نشست هاي عصر كتاب برگزار شده است.
بهروز حيدري افزود: در زمان حاضر نشست هاي نقد و بررسي عصر كتاب در گروه هاي ادبيات، فلسفه، تاريخ، كليات، علوم اجتماعي، كودك و نوجوان، علوم قرآن و حديث، حقوق و علوم ورزشي دنبال مي شود.
وي با بيان اينكه شركت در نشست هاي عصر كتاب براي عموم آزاد است، افزود: علاقه مندان مي توانند آمادگي خود را براي نقد و بررسي كتاب در اين نشست ها، به اين اداره كل اعلام كنند تا زمينه ارائه نقد و بررسي كتاب توسط متقاضي در نشست هاي عصر كتاب فراهم شود.
حيدري خاطر نشان كرد: نشست هاي عصر كتاب يك ابتكار به طور كامل بومي در زنجان است و در سطح اداره هاي كل كتابخانه هاي عمومي ساير استان ها نمونه مشابهي ندارد و لازم است از ظرفيت آن استفاده بيشتري ببريم.
7312/6085
خبرنگار: حسن اكبري** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها