۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۵۲
کد خبر: 82301971
T T
۰ نفر
ايجادمهدكودك در ادارات منتفي شد/ مرخصي زايمان افزايش نمي يابد

تهران- ايرنا- معاون امور زنان و خانواده گفت: ايجاد مهدكودك در ادارات و دستگاههاي اجرايي كه در كمسيون اجتماعي دولت مطرح بود ولي اكنون منتفي شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، شهيندخت مولاوردي عصرچهارشنبه در جريان بازديد از غرفه خبرگزاري جمهوري اسلامي درگفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: براي تحقق سياست هاي كلي جمعيتي و خانواده مجموعه اي از برنامه ها و تدابير در قالب بسته مي بايست در نظر گرفته شود كه ما اين موضوع را مطرح كرديم.
وي تصريح كرد: براي اينكه بخواهيم سياست هاي تحكيم بنيان خانواده محقق شود بايد مشاركت زنان را افزايش دهيم، البته مي توان شرايط و تسهيلات لازم براي زنان شاغل را فراهم كرد.
مولاوردي اضافه كرد: اگرچه زنان شاغل در كشور تعداد زيادي از زنان جامعه را نيزتشكيل نمي دهند اما در خوشبينانه ترين حالت نرخ مشاركت زنان در بخش اشتغال و اقتصادي حدود 12،6 درصد است به همين منظور ما مطرح كرديم كه بسته جامع حمايتي را بايد تدوين كنيم.
معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري ادامه داد: بايد انواع تسهيلات به همراه امنيت شغلي آنچه كه مشوق هاي كارفرمايي است در نظر بگيريم تا زنان بتوانند ايفاگر نقش هاي توامان خانوادگي و اجتماعي خودشان باشند.
وي اضافه كرد: البته اين پيشنهاد داير كردن مهدكودك ها در ادارات را به كميسيون اجتماعي دولت برديم كه يا در جوار ادارات با مشاركت بخش خصوصي كه تجربه خوبي در وزارت كشور و موسسه ملي استاندارد دارد كه به همين شكل انجام مي شود ولي راي لازم را كسب نكرد.
مولاوردي خاطرنشان كرد: معتقد بودند دولت به سختي توانسته تصدي گري در مورد اين گونه موارد از خودش سلب كند و اگر دوباره برگردانيم با مشكلات و موانع جدي مواجه خواهيم بود در آن جلسه با نظر سازمان مديريت برنامه ريزي مواجه شديم كه اعلام آمادگي كرد براي اينكه راهكارهاي لازم را ارائه دهد و مخالف داير كردن مهدكودك بود ولي گفته كه ما آماده ايم راهكارهاي لازم را بررسي كنيم.
وي اضافه كرد: اكنون پيش نويس پيشنهادي ما به سازمان مديريت و برنامه ريزي ارائه شده و نظر اين سازمان را دريافت تا به يك جمع بندي برسيم.
معاون اموز زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: هنوز بر اين قضيه تاكيد داريم اگر ساير امتيازات و تسهيلات مانند مرخصي زايمان نمي تواند تمام و كمال اجرا شود حداقل با ايجاد مهدكودك در ادارات نوزاد مي تواند در كنار مادرش باشد تا هر دو با آرامش خاطر بيشتري باشند، البته اين موضوع را حتما پيگير هستيم.

** مرخصي زايمان افزايش نمي يابد
مولاوردي همچنين در باره افزايش مرخصي زايمان نيز گفت: هنوز جلسات مان براي اين قضيه به نتيجه لازم نرسيده و تاكنون جلسه با اعضاي اين گروه كه تعدادي از دستگاه هاي اجرايي مختلف كشور است، تشكيل نشده است. وي با بيان اينكه اين قضيه را هم پيگير هستيم ، افزود: اميدواريم در اين زمينه هم جايگزين هاي قانون مرخصي زايمان را بتوانيم پيشنهاد بدهيم.
اجتمام*1724*7268 خبرنگار: مهناز بيرانوند * انتشاردهنده: حسين فتح الهي
۰ نفر