۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰
کد خبر: 82301614
T T
۰ نفر
وزير راه و شهرسازي از باند دوم فرودگاه بين المللي زاهدان بازديد كرد

زاهدان- ايرنا- وزير راه و شهرسازي در بدو ورود به زاهدان از عمليات ساخت باند دوم فرودگاه بين المللي مركز استان سيستان و بلوچستان با 95 درصد پيشرفت فيزيكي بازديد كرد.

به گزارش ايرنا مدير كل فرودگاههاي سيستان و بلوچستان بعد از ظهر چهارشنبه در جريان بازديد عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي به همراه معاونان و مسئولان بلند پايه اين وزارتخانه از باند دوم فرودگاه زاهدان گزارش كاملي از اين طرح ارائه كرد.
حسن اعرابي مقدم گفت: عمليات ساخت باند دوم فرودگاه بين المللي زاهدان به طول چهار هزار و 250 متر و عرض 60 متر با 95 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست.
وي در حاشيه اين بازديد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: عمليات اجرايي ساخت اين باند از خرداد سال گذشته آغاز شده است.
وي بيان كرد: اين باند يكي از بهترين طرح هايي است كه همزمان با پرداخت اعتبار پيشرفت فيزيكي دارد و تاكنون با اعتبار حدود 50 ميليارد ريال با مشاركت استانداري سيستان و بلوچستان و شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران از پيشرفت خوبي برخوردار است.
اعرابي مقدم افزود: با توجه به اينكه فرودگاه زاهدان اكنون داراي يك باند است در هر زمان تنها يك هواپيما مي تواند نشست و برخاست كند كه با راه اندازي باند دوم و افزايش ظرفيت ترافيك، ضريب اطمينان ارتقا يافته و بر شمار پروازها نيز افزوده خواهد شد.
وي تصريح كرد: هم اينك افزون بر سه هزار و 500 متر مربع از مجموع چهار هزار و 250 متر اين باند آخرين لايه آسفالت ريخته شده و بقيه نيز در دست انجام است.
وي افزود: سامانه هاي روشنايي اين باند پس از اتمام آخرين لايه آسفالت و تاكسي وي ها نصب خواهد شد.
مدير كل فرودگاههاي سيستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: افزايش ايمني پروازها، افزايش ظرفيت هواپيماهاي پهن پيكر، كاهش تاخيرات پرواز و ارايه خدمات به پروازهاي عبوري از مهمترين ويژگي هاي توسعه زير ساخت باند دوم فرودگاه زاهدان است.
به گزارش ايرنا هر هفته 84 پرواز داخلي از فرودگاه زاهدان به نقاط مختلف كشور انجام مي شود كه علاوه بر پروازهاي داخلي، در مسيرهاي بين المللي از جمله بغداد، دبي و نجف نيز پرواز دارد.
وزير راه و شهرسازي را در سفر به زاهدان شماري از معاونان و مديران اين وزارتخانه از جمله اميني معاون برنامه ريزي، مظاهريان معاون مسكن و ساختمان، كشاورزيان رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل، مير شفيع مشاور وزير در راههاي روستايي، سعيد نژاد مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي، محمد زاده مدير عامل شركت ساخت و توسعه راهها، ايزدي مدير عامل شركت عمران و بهسازي كشور و يعقوبي مدير كل دفتر برنامه ريزي و بودجه اين وزارتخانه همراهي مي كنند.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهاني ** انتشار دهنده: حيدر سراياني
۰ نفر