۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82283607
T T
۰ نفر
برنامه هاي پدافند غيرعامل متناسب با تغييرات و تهديدات تهيه شود

رشت - ايرنا - معاون اداري، برنامه‌ريزي و امور مجلس سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به تغييرات محيطي كه به روز اتفاق مي افتد، گفت: برنامه ها بايستي متناسب با تغييرات و تهديدات تهيه شود.

به گزارش ايرنا، سرهنگ مسعود داريوندي روز پنجشنبه در جلسه شوراي پدافند غيرعامل استان گيلان در رشت افزود: ما تا پنج سال قبل با پديده اي به نام داعش روبرو نبوديم اما امروزه روبرو هستيم از اين رو، برنامه ها را بايستي متناسب با شرايط كنوني بچينيم.
وي با بيان اينكه يكي از عوامل قدرت دفاعي ، دفاع غيرعامل است ، گفت: دفاع عامل و غيرعامل بايستي توامان در كشور باشد.
داريوندي تصريح كرد: علاوه بر تهديدات نظامي دشمنان ، تهديدات ديگري همچون زيستي، سايبري و زيرساخت ها نيز از جانب آنها ما را تهديد مي كند.
وي پدافند عامل و غيرعامل را مكمل هم دانست و اظهاركرد: نيروهاي مسلح بايد از امنيت ، سلامت، آسايش و اقتصاد خانواده و جامعه خود مطمئن باشند تا بتوانند در عرصه هاي نظامي موفق عمل كنند.
داريوندي اضافه كرد: اگر محيط پويا، متغير باشد و با تهديد مواجه باشيم بايد عامل تهديد را در نظر داشته باشيم و در اين شرايط مديريت راهبردي را توصيه مي كنيم تا با تغييرات سريعي كه ايجاد مي شود، منطبق كنيم.
وي با تاكيد براينكه بايستي كاملا هوشيار بوده و تهديدات مختلف را رصد كنيم، تصريح كرد: يكي از تهديدات نوين شناسايي شده تهديدات زيستي و سايبري است.
وي تصريح: براساس رويكرد سيستمي و برنامه محوري پدافند غيرعامل، سازوكارهاي لازم را براي مقابله با دشمن ايجاد كرده ايم.
داريوندي بيان كرد: براساس مطالعات انجام شده ، در انتقال سنبل آبي و مگس ميوه زيتون در گيلان عوامل انساني نقش داشته كه با هوشياري مديران و دستگاه هاي مربوطه و تلاش آن ها در استان گيلان، به خوبي مهار شده است.
وي گفت : براي مقابله با تهديدات در بحث پدافند غيرعامل بايد اجزاي سيستم در كنار هم قرار بگيرند و با هم، هم افزايي داشته باشند.
وي تصريح كرد: بايد اجزاي مختلفي دركنار هم جمع شوند و طرح و برنامه ها را تهيه و با همكاري يكديگر به اجرا بگذارند.
هر اقدام غيرمسلحانه‌اي كه موجب كاهش آسيب‌پذيري نيروي انساني، ساختمان‌‌ها، تاسيسات، تجهيزات، اسناد و شريان‌هاي كشور در مقابل عمليات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غيرعامل گفته مي شود.
همچنين به مناسبت هفته پدافند غيرعامل همايش تهديدات بيولوژيك در حوزه سلامت امروز (پنجشنبه) از سوي دانشگاه علوم پزشكي گيلان در بيمارستان پورسينا رشت برگزار شد.
امسال در همايش روز ملي پدافند غير عامل از محمدعلي نجفي استاندار گيلان به عنوان مدير نمونه كشور قدرداني شد.
دوم تا هشم آبان ماه، هفته پدافند غيرعامل نام گذاري شده است.
خبرنگار: مريم سليماني ** انتشاردهنده: اميرحسين كبيري
7296/2007