تابش: این فقیه مجاهد چونان چراغی پر فروغ، روشنی بخش دل و جان دوستداران حق و حقیقت بود

تهران - ایرنا – نماینده مردم اردكان در پیامی به مناسبت سالیاد رحلت آیت الله خاتمی با بیان اینكه ایشان عمر بابركت خویش را با اخلاص، تدین و مردم داری سپری كرد، گفت: آیت الله خاتمی چونان چراغی پر فروغ، روشنی بخش دل و جان دوستداران حق و حقیقت بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در بخشی از پیام محمدرضا تابش آمده است: سالیاد ارتحال معلم اخلاق دیارمان؛ روشنفكر متدین حضرت آیت الله حاج سید روح الله خاتمی(ره) را در هنگامه ای گرامی می داریم كه جامعه ما سخت نیازمند روحانیونی است كه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در وصف ایشان؛ پاكباز و دارای بینش اجتماعی، فهم سیاسی و احساس مسئولیت بالا باشند.
در ادامه این پیام آمده است: این فقیه مجاهد عمر بابركت خویش را با اخلاص، تدین و مردم داری سپری كرد و منشا خدمات ماندگاری به دین و آئین و انقلاب و مردم شد و چونان چراغی پر فروغ، روشنی بخش دل و جان دوستداران حق و حقیقت گشت.
نماینده مردم اردكان در مجلس شورای اسلامی در پیام خود ضمن گرامیداشت بیست و هشتمین سالیاد آن فرزانه دوران كه با ماه محرم و سوگواری حسینی تقارن دارد، تصریح كرد: مردم قدرشناس استان یزد و شهرستان اردكان میزبان مراسم یادبودی خواهند بود كه عصر پنج شنبه مورخ ششم آبان ماه بر سر تربت پاكش و بعد از نماز مغرب و عشاء نیز در مسجد كوشكنو پایگاه انقلاب اسلامی در اردكان، برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سید روح‌الله خاتمی شامگاه دوشنبه 5 آبان 1285 (10 رمضان 1324 قمری) در اردكان دیده به جهان گشود. وی تحصیلات تكمیلی خود را در حوزه علمیه اصفهان به سرانجام رسانید و از سید محمد فشاركی اجازهٔ اجتهاد گرفت. حاج میرزا علی آقای شیرازی، محمد خوانساری، سید محمد نجف‌آبادی و حاج آقا رحیم ارباب از جمله استادان او بودند.
پس از پیروزی انقلاب، با حكم امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعهٔ اردكان و پس از ترور محمد صدوقی به سمت امام جمعهٔ یزد و نمایندهٔ ایشان در آن دیار منصوب شد.
آیت الله سید روح‌الله خاتمی در 5 آبان 1367 درگذشت و در اردكان به خاك سپرده شد. امام خمینی(ره)، در پیامی وی را «یكی از چهره‌های تقوا، خلوص و ایمان» توصیف كرد.

سیام ** 9314** 1446 ** دریافت كننده: داود توسلی **انتشار دهنده: حمیدی
۰ نفر